A un dos usuarios non lle chega o correo co contrasinal, que facemos?

10/11/2009

Ocasionalmente, cando un administrador crea outro usuario (ou cando un coordinador rexistra ou convida unha nova autoridade) o correo que o sistema xera cara a ese usuario non acaba de chegar.

Cando o usuario é novo o sistema remítelle (de forma practicamente inmediata -escasos minutos-) un primeiro correo de aviso, anunciándolle un segundo correo co contrasinal que tarda entre 24 e 48 horas en entregarse. Se pasadas esas 48 horas non chegou o correo co contrasinal (ou incluso o primeiro correo) o mellor que se pode facer é restablecer o seu contrasinal (comprobando antes que estea ben escrito o enderezo na súa ficha de usuario).
Ese restablecemento envía un novo contrasinal de xeito inmediato (en menos de 5 minutos debería chegar un correo co nova). Se pese ao restablecemento non chega, confirmarase a existencia dun problema polo que os correos enviados por IMI non están a chegar a ese usuario.

O máis probable é que se deba ás normas antivirus/antispam nos sistemas que prestan o servizo de correo a ese usuario. Ás veces algúns sistemas de correo que ten normas antispam e antivirus moi estritas poden decidir non entregar certas mensaxes porque sexan consideradas (aínda que inmerecidamente neste caso) sospeitosas de ser malignas.
Para intentar resolver (ou polo menos confirmar) esta situación, o usuario co problema debe contactar cos seus servizos informáticos para que miren na zona de 'corentena' que mensaxes hai (en torno á hora á que se realizase o restablecemento de contrasinal) dirixidas a esa persoa, por se estivese entre as mensaxes clasificadas como 'malas' e polo tanto non se entregan. Nese caso poderían seguramente recuperala e entregarlle a mensaxe.
Pero tan importante como recuperar esa primeira mensaxe e ll afagan chegar, é que se resolva esta situación para futuros correos. Para iso deberíase incluír na lista 'branca' (a lista de fontes de correo 'de confianza') o dominio da Comisión (poden ver o enderezo e-mail do remitente e usalo para introducir na lista branca devandita excepción) de forma que permita que futuras mensaxes non se bloqueen.

Se o contacto cos servizos informáticos se complica ou dilata, poderíase (só para saír do paso temporalmente) pór como enderezo de correo desa persoa un enderezo tipo gmail, yahoo, etc. (isto é, algunha caixa de correo persoal que teña noutro sitio) e restablecer o contrasinal. Deste xeito chegaríanlle os correos de IMI (aínda que fose a unha caixa non oficial). Dado que IMI nunca remite información sensible por correo (esta información só reside no sistema, e o correo só se usa para avisar de que hai novidades que reclaman a intervención do usuario) non é ningunha mala práctica desde o punto de vista legal (protección de datos, etc.). Pero non deixa de ser unha molestia (é mellor que os asuntos de traballo cheguen ao e-mail do traballo) polo que debería seguir insistíndolle á unidade de informática para que se aseguren de non estar bloqueando estas mensaxes.