Rexistro Estatal de Entidades de Memoria Democrática

O artigo 59 da Lei 20/2022, do 19 de outubro, de Memoria Democrática crea o Rexistro Estatal de Entidades de Memoria Democrática, establecendo que reglamentariamente determinarase a súa organización, funcionamento e procedemento de inscrición.

QUÉ ENTIDADES PUEDEN INSCRIBIRSE EN EL REGISTRO ESTATAL DE ENTIDADES DE MEMORIA DEMOCRÁTICA?

Conforme ao artigo 14 do Real Decreto 265/2025, poderán solicitar a súa inscrición no Rexistro Estatal de Entidades de Memoria Democrática as entidades memorialistas, legalmente constituídas, entre cuxos obxectivos e fins estatutarios figure a preservación e difusión da memoria democrática, e que ademais cumpran os seguintes requisitos:

  1. Que carezan de ánimo de lucro.
  2. Que actúen no territorio español.
  3. Que teñan sede no territorio español.
  4. Que estean debidamente rexistradas no Rexistro correspondente.

También podrán inscribirse las entidades existentes en otros países que, cumpliendo únicamente el requisito de carecer de ánimo de lucro; estén vinculadas al exilio y la resistencia fuera de España.

PASOS A SEGUIR PARA A PRIMEIRA INSCRICIÓN

De acordo con o artigo 19 do Real Decreto 265/2025, do 8 de abril, polo que se regula o Consello da Memoria Democrática e o Rexistro Estatal de Entidades de Memoria Democrática, para a obtención da primeira inscrición rexistral, as entidades deberán presentar:

  1. O Formulario de Solicitude de inscrición, asinado polo/a representante legal da entidade (dispoñible en formato Word ou PDF)
  2. O Número de identificación fiscal
  3. O certificado de inscrición no Rexistro competente, que, entre outros datos, exprese a composición vixente dos órganos de goberno e representación.
  4. Os estatutos ou normas de funcionamento en vigor, acreditado con certificado expedido polo Rexistro correspondente.
  5. O documento ou documentos acreditativos da identidade da persoa ou persoas que representen á entidade.
  6. A declaración responsable debidamente asinada pola persoa que ostente a representación legal da entidade sobre a relación de actividades, proxectos e programas da entidade en materia de memoria democrática durante o últimos cinco anos.
    No caso de que a actividade da entidade en materia de memoria democrática tivese unha duración inferior a cinco anos, a relación de actividades, proxectos e programas que han de ser declaradas son as recibidas durante o #este período.

Las solicitudes, junto con la documentación requerida, deberán dirigirse a la persona titular de la Dirección General de Promoción de la Memoria Democrática a través del Registro Electrónico General de la AGE, en el siguiente enlace: https://reg.redsara.es/

 

Una vez realizada la inscripción, deberá presentarse declaración responsable debidamente firmada por la persona que ostente la representación legal de la entidad sobre:

  1. As subvencións e axudas destinadas á memoria democrática recibidas de Administracións públicas durante o últimos cinco anos, especificando a súa contía e o seu obxecto. No caso de que a actividade da entidade en materia de memoria democrática tivese unha duración inferior a cinco anos, as subvencións e axudas que han de ser declaradas son as recibidas durante o este período.
  2. As sancións firmes recaídas en aplicación da normativa reguladora en materia de subvencións ou, no seu caso, que non recaeu sanción algunha.


Contacto: Dg.promocionmemoria@correo.gob.es