Rexistro Estatal de Entidades de Memoria Democrática
O artigo 59 da Lei 20/2022, do 19 de outubro, de Memoria Democrática crea o Rexistro Estatal de Entidades de Memoria Democrática, establecendo que reglamentariamente determinarase a súa organización, funcionamento e procedemento de inscrición.
QUÉ ENTIDADES PUEDEN INSCRIBIRSE EN EL REGISTRO ESTATAL DE ENTIDADES DE MEMORIA DEMOCRÁTICA?
Conforme ao artigo 14 do Real Decreto 265/2025, poderán solicitar a súa inscrición no Rexistro Estatal de Entidades de Memoria Democrática as entidades memorialistas, legalmente constituídas, entre cuxos obxectivos e fins estatutarios figure a preservación e difusión da memoria democrática, e que ademais cumpran os seguintes requisitos:
- Que carezan de ánimo de lucro.
- Que actúen no territorio español.
- Que teñan sede no territorio español.
- Que estean debidamente rexistradas no Rexistro correspondente.
También podrán inscribirse las entidades existentes en otros países que, cumpliendo únicamente el requisito de carecer de ánimo de lucro; estén vinculadas al exilio y la resistencia fuera de España.
PASOS A SEGUIR PARA A PRIMEIRA INSCRICIÓN
De acordo con o artigo 19 do Real Decreto 265/2025, do 8 de abril, polo que se regula o Consello da Memoria Democrática e o Rexistro Estatal de Entidades de Memoria Democrática, para a obtención da primeira inscrición rexistral, as entidades deberán presentar:
- O Formulario de Solicitude de inscrición, asinado polo/a representante legal da entidade (dispoñible en formato Word ou PDF)
- O Número de identificación fiscal
- O certificado de inscrición no Rexistro competente, que, entre outros datos, exprese a composición vixente dos órganos de goberno e representación.
- Os estatutos ou normas de funcionamento en vigor, acreditado con certificado expedido polo Rexistro correspondente.
- O documento ou documentos acreditativos da identidade da persoa ou persoas que representen á entidade.
- A declaración responsable debidamente asinada pola persoa que ostente a representación legal da entidade sobre a relación de actividades, proxectos e programas da entidade en materia de memoria democrática durante o últimos cinco anos.
No caso de que a actividade da entidade en materia de memoria democrática tivese unha duración inferior a cinco anos, a relación de actividades, proxectos e programas que han de ser declaradas son as recibidas durante o #este período.
Las solicitudes, junto con la documentación requerida, deberán dirigirse a la persona titular de la Dirección General de Promoción de la Memoria Democrática a través del Registro Electrónico General de la AGE, en el siguiente enlace: https://reg.redsara.es/
Una vez realizada la inscripción, deberá presentarse declaración responsable debidamente firmada por la persona que ostente la representación legal de la entidad sobre:
- As subvencións e axudas destinadas á memoria democrática recibidas de Administracións públicas durante o últimos cinco anos, especificando a súa contía e o seu obxecto. No caso de que a actividade da entidade en materia de memoria democrática tivese unha duración inferior a cinco anos, as subvencións e axudas que han de ser declaradas son as recibidas durante o este período.
- As sancións firmes recaídas en aplicación da normativa reguladora en materia de subvencións ou, no seu caso, que non recaeu sanción algunha.
Contacto: Dg.promocionmemoria@correo.gob.es