Administración
- Administración
- Que é a Administración Xeral do Estado no Territorio?
- Normativa
- Delegacións do Goberno
- Delegación do Goberno na Comunidade Autónoma de Andalucía
- Delegado do Goberno
- Actualidade
- Proyectos, Campañas e Información
- Servicios y Directorio
- Subdelegación do Goberno en Sevilla
- Subdelegación do Goberno en Almería
- Subdelegación do Goberno en Cádiz
- Subdelegación do Goberno en Córdoba
- Subdelegación do Goberno en Huelva
- Subdelegación do Goberno en Xaén
- Subdelegación do Goberno en Málaga
- Subdelegación do Goberno en Granada
Que é a Administración Xeral do Estado no Territorio?
ADMINISTRACIÓN XERAL DO ESTADO NO TERRITORIO (AXET)
A AXET é a encargada de exercer a actividade do Estado de forma desconcentrada no territorio, correspondendo ao Delegado do Goberno a dirección da mesma no ámbito autonómico e a súa coordinación coa Administración da Comunidade Autónoma.
A Lei 40/2015, do 1 de outubro, fixa unha estrutura da Administración Periférica do Estado que prevé a integración de servizos periféricos ministeriais nas Delegacións e Subdelegacións do Goberno e Direccións Insulares, así como a consecuente supresión dos órganos cuxos servizos se integren.
No entanto, prevese a non integración de servizos por singularidades das súas funcións ou polo volume de xestión.
A Administración Xeral do Estado no Territorio ten un valor esencial e insubstituíble en termos de eficacia, información e representación do Estado no territorio.
DELEGACIÓNS DO GOBERNO
As Delegacións do Goberno exercen a dirección e a supervisión de todos os servizos da Administración Xeral do Estado e os seus Organismos públicos situados no seu territorio (servizos integrados e non integrados). Representan ao Goberno no territorio da Comunidade Autónoma. De acordo con o artigo 154 da Constitución Española: ”Un Delegado nomeado polo Goberno dirixirá a Administración Xeral do Estado no Territorio da Comunidade Autónoma e coordinará, cando cumpra, coa administración propia da Comunidade”.
As Delegacións do Goberno están adscritas *orgánicamente ao Ministerio de Política Territorial, a través da Secretaría de Estado de Política Territorial. Dentro desta Secretaría de Estado, a Secretaría Xeral de Coordinación Territorial é o órgano ao que corresponde a coordinación da actividade da Administración Xeral do Estado no Territorio e a asistencia á mesma. Da Secretaría Xeral de Coordinación Territorial depende a Dirección Xeral da Administración Xeral do Estado no Territorio, á que se lle atribúe a coordinación e asistencia ás Delegacións e Subdelegacións do Goberno.
Dispoñen dos seguintes órganos:
-
Subdelegacións do Goberno nas provincias e Direccións Insulares.
-
Secretaría Xeral e, no seu caso, Vicesecretaría Xeral.
-
Áreas funcionais, para a xestión dos servizos integrados de Fomento, Industria e Enerxía, Sanidade e Política Social, Alta Inspección de Educación e Traballo e Inmigración.
-
Gabinete, como órgano de apoio e asistencia inmediata ao Delegado.
-
Comisión Territorial de Asistencia, integrada polos Subdelegados do Goberno, os Directores Insulares no seu caso, o Secretario Xeral, o Xefe de Gabinete, os Directores das Áreas Funcionais e os responsables dos servizos non integrados que o Delegado do Goberno determine.
Actualmente existen 17 Delegacións do Goberno, correspondentes a cada unha das Comunidades Autónomas, 2 Delegacións do Goberno nas Cidades de Ceuta e Melilla, e 44 Subdelegacións do Goberno nas provincias.
OUTROS ÓRGANOS TERRITORIAIS DO ESTADO
Os Servizos non Integrados nas Delegacións do Goberno organízanse territorialmente atendendo ao mellor cumprimento dos seus fins e á natureza das funcións que deban desempeñar.
Os servizos da AGE no territorio teñen un deber xenérico de colaboración cos Delegados e Subdelegados do Goberno co fin de facilitar a estes o cumprimento da súa función directiva a nivel territorial.
A actividade de todos os Departamentos Ministeriais incide, dunha ou outra maneira, no territorio. Con todo, non todos eles dispoñen de servizos periféricos.