Política Territorial
- Política Territorial
- Política autonómica
- Estatutos de Autonomía
- Traspasos de funcións e servizos
- Reais decretos de traspasos
- Normas de funcionamento das Comisións Mixtas de Transferencias
- Información xeral e estatísticas de traspasos: Traspasos aprobados e Plenos de Comisións Mixtas de Transferencias por Lexislaturas estatais
- Datos básicos sobre traspasos na *XV Lexislatura estatal
- Datos básicos sobre traspasos na *XIV Lexislatura estatal
- Datos básicos sobre traspasos na *XIII Lexislatura estatal
- Datos básicos sobre traspasos na *XII Lexislatura estatal
- Datos básicos sobre traspasos no XI Lexislatura estatal
- Datos básicos sobre traspasos na *X Lexislatura estatal
- Datos básicos sobre traspasos no IX Lexislatura estatal
- Datos básicos sobre traspasos no VIII Lexislatura estatal
Cooperación Estado - Entidades locais
O exercicio das súas competencias por parte do Estado ten efectos sobre as competencias e intereses doutras Administracións, e pon de relevo a necesidade de establecer instrumentos que garantan a comunicación cos outros niveis administrativos.
O entrecruzamiento competencial, o carácter compartido de moitas das competencias materiais e a necesidade de articular políticas conxuntas para ser desenvolvidas en todo o territorio impulsaron a creación de diferentes instrumentos de cooperación que fan posible o funcionamento coherente e eficiente do sistema de descentralización territorial. Este sistema se ha ido desenvolvendo e consolidando de forma paulatina e tendo presente a práctica e a experiencia. Formalmente pode revestir dúas formas ou posibilidades: a cooperación multilateral ou sectorial, na que participan todas as Entidades locais de forma conxunta; e a cooperación bilateral, na que participa unha única Entidad local.
Con esta finalidade, a lexislación básica citada articula as relacións de colaboración e cooperación mediante a previsión duns principios xerais e o fomento de instrumentos voluntarios de cooperación e coordinación reforzados e complementados pola previsión da coordinación obrigada para aqueles supostos en que sexa necesario asegurar a coherencia da actuación das Administracións públicas.
Para a efectividade desta coordinación, as Administracións do Estado e das Comunidades Autónomas, dun lado, e as Entidades locais, doutro, deberán nas súas relacións recíprocas:
- Respectar o exercicio lexítimo polas outras Administracións das súas competencias e as consecuencias que do mesmo derívense para as propias.
- Ponderar, na actuación das competencias propias, a totalidade dos intereses públicos implicados e, en concreto, aqueles cuxa xestión este encomendada ás outras Administracións.
- Facilitar ás outras Administracións a información sobre a propia xestión que sexa relevante para o adecuado desenvolvemento por estas dos seus labores.
- Prestar, no ámbito propio, a cooperación e asistencia activas que as outras Administracións puidesen precisar para o eficaz cumprimento das súas tarefas.
No caso das Entidades locais, os instrumentos de cooperación comúns articúlanse a través da Federación Española de Municipios e Provincias (FEMP), na súa condición de asociación máis representativa, mentres que a cooperación especial e para un ámbito municipal determinado, leva a cabo mediante a firma de convenios para a realización de actuacións conxuntas.