A Delegación do Goberno activa o Plan Invernal de Estradas para garantir a mobilidade en máis de 2.500 km de vías estatais en Galicia

A Delegación do Goberno activa o Plan Invernal de Estradas para garantir a mobilidade en máis de 2.500 km de vías estatais en Galicia

27/10/2023

O delegado do Goberno subliña o importante dispositivo do Ministerio de Transportes, que destina a Galicia 104 quitaneves e 309 persoas para conservación e xestión

Mantéñense as medidas aplicadas na campaña anterior pola reconstrución dos viadutos da A6, con 3 quitaneves adicionais

O protocolo coordina os medios públicos para garantir a circulación en circunstancias meteorolóxicas adversas en autoestradas, autovías e estradas convencionais de xestión estatal


O delegado do Goberno, Pedro Branco, presidiu hoxe o sinatura do Protocolo que pon en marcha en Galicia o Plan Invernal nas estradas do Estado para a campaña 2023-2024. O obxectivo é, en caso de condicións meteorolóxicas adversas, reducir en todo o posible o número de tramos con restricións ao tráfico e evitar as retencións de vehículos, ou no seu caso, minimizar a súa duración.

O acto contou coa asistencia do xeral xefe da Garda Civil, Miguel Anxo González Arias; o tenente coronel xefe do sector de Tráfico da Garda Civil de Galicia, *Orentino Varela; a xefa provincial de Tráfico da Coruña e coordinadora da DXT en Galicia, Vitoria Gómez, e o Xefe da Demarcación de Estradas do Estado en Galicia, Anxo González do Río.

O protocolo estará activo desde o 1 de novembro ata o 30 de abril do próximo ano e disporá de 104 quitaneves, unha máis que o ano pasado. Xunto, a eles, nos centros de conservación da Demarcación de Estradas do Estado en Galicia haberá almacenadas, ao comezo da campaña, 21.014 toneladas de sal, e 3.257.000 litros de *salmuera, que se irán repondo a medida que avance a campaña.

Na parte humana, o delegado avanzou a mobilización de 309 persoas (condutores, técnicos e operarios) para garantir a *vialidade das estradas e a súa conservación. A eles poderanse sumar, cando sexa preciso, os 900 axentes da Agrupación de Tráfico da Garda Civil e o persoal da Dirección Xeral de Tráfico na Comunidade.

Do mesmo xeito que na anterior campaña, o protocolo establece un dispositivo para garantir a seguridade na área afectada pola caída do viaduto do Castro, na A6, ao seu paso por Pedrafita. O delegado apuntou que o Goberno manterá este ano o reforzo de 3 quitaneves na zona que se suman aos medios habituais do Centro de Conservación de Pedrafita. Nesta zona, o Goberno traballa coa previsión de que antes de fin de ano se abra o primeiro dos viadutos que está en construción.

Ademais, mantense a colaboración coa Axencia Estatal de Meteoroloxía no seguimento dos episodios de meteoroloxía adversa. A través desta cooperación, as persoas responsables do dispositivo poderán dispor de datos en tempo real da evolución das predicións para poder tomar decisións operativas con máis rapidez e efectividade.

Plan Invernal

O obxecto deste protocolo é establecer a organización e os procedementos de actuación dos servizos, medios e recursos da Administración Xeral do Estado dispoñibles no ámbito de Galicia que, diante a predición de precipitacións en forma de neve ou outras situacións meteorolóxicas extremas, resulte necesario mobilizar para asegurar a *vialidade de circulación na Rede de Estradas do Estado (2.500 quilómetros sumando autoestradas –AP-9 e AP-53–, autovías e estradas convencionais).

O documento especifica os procedementos de actuación e coordinación que se porán en marcha cando se reciba unha predición meteorolóxica adversa e durante o seu desenvolvemento coa definición dos mecanismos particulares de cada fase da mesma: alerta, preemerxencia e emerxencia. Tamén se especifican os mecanismos de información, coordinación e cooperación cos órganos e autoridades da Xunta de Galicia e das distintas administracións locais.

Ademais, o Plan determina os tramos de estradas que poden resultar máis conflitivos en caso de nevadas, os Postos de Mando Avanzados que se establecerán; as zonas para estacionamento de vehículos pesados e lixeiros, en casos de peche ou restricións de tráfico, e os Centros de Conservación e Explotación onde se sitúan as máquinas quitaneves e outros equipamentos.