Pedro Blanco avanza que la estación de tren de Santiago dispondrá el año que viene de un edificio moderno y funcional adaptado a las necesidades del alta velocidad ferroviaria

Pedro Blanco avanza que la estación de tren de Santiago dispondrá el año que viene de un edificio moderno y funcional adaptado a las necesidades del alta velocidad ferroviaria

23/10/2023

Pon a Santiago como exemplo do impulso do Goberno á *intermodalidad nas grandes cidades de Galicia, nas que está a mobilizar máis de 260 millóns de euros

*Adif asume integramente o custo das obras do novo edificio de viaxeiros que superan os 30 millóns de investimento

A estación de Santiago completa o conxunto de obras que este Goberno desbloqueou na cidade e que suman 200 millóns de euros entre actuacións en estradas, tren e a noticia depuradora

O delegado estivo acompañado pola alcaldesa da cidade, Goretti Sanmartín, e a subdelegada do Goberno na Coruña, María Rivas


O delegado do Goberno en Galicia avanzou hoxe que a finais do próximo ano estará en servizo o novo edificio de viaxeiros da estación de tren de Santiago de Compostela, que definiu como un edificio moderno e funcional, adaptado ás necesidades da alta velocidade e á altura da capital de Galicia. Pedro Branco, xunto á alcaldesa Goretti Sanmartín e a subdelegada na Coruña, María Rivas, supervisaron as obras de construción do novo edificio de viaxeiros, que financia con 30 millóns de euros o Ministerio de Transportes, Mobilidade e Axenda Urbana (*MITMA), a través de *Adif AV/AV.

Durante a visita, o delegado *ejemplificó en Santiago o compromiso do Goberno de Pedro Sánchez e do Ministerio de Transportes pola *intermodalidad nas cidades de Galicia. Lembrou que este compromiso se traduce nestes momentos en investimentos que superan os 260 millóns de euros en actuacións que están en execución (Santiago e A Coruña) ou en distintas fases de contratación (Ourense e Lugo).

Ademais, o delegado sumou esta obra ao conxunto de actuacións que o actual Goberno desbloqueou na capital de Galicia e que suman 200 millóns de euros: “estamos a traballar en todos os puntos desta cidade: no norte, co Orbital e o *Orbitaliño e no sur con esta nova estación, investimentos chave aos que sumaremos a noticia depuradora e que botaron a andar con este Goberno”.

Pedro Branco percorreu varios puntos da actuación, que se atopa moi avanzada. En setembro deste ano termináronse os traballos que afectaban as vías 5, 6 e 7 e á plataforma 3. A *envolvente exterior desta zona está tamén terminada, a falta de completar plantas superiores e equipamentos. Nestes momentos está a traballarse na Praza da Estación así como na escavación da cimentación da estrutura que ocupa a plataforma 2, para o que se cortaron ao tráfico as vías 2 e 3 A.

Un novo edificio integrado na cidade

O novo edificio de viaxeiros elévase sobre a actual praia de vías, apoiándose nas plataformas con soportes puntuais. O edificio formará unha unidade *volumétrica coa pasarela peonil sobre vías xa en servizo, desde a que terá acceso e conectará a rede urbana, a estación ferroviaria e a terminal de autobuses, mellorando a actual contorna de *intermodalidad para a cidade de Santiago.

Para a súa execución acondiciónanse as plataformas existentes, establecendo un sistema de conexións verticais que una o vestíbulo principal, situado a un nivel superior, coa zona de uso ferroviario. Así mesmo, están a realizarse as obras de adecuación necesarias no edificio de viaxeiros actual para adaptalo á nova realidade funcional da estación: a conexión de Galicia á rede de alta velocidade.

No marco desta actuación reestruturarase tamén a superficie de aparcadoiro, situada entre a primeira plataforma e o *talude que traza o límite Norte do solar, e urbanizarase o ámbito interior da estación entre a Rúa do Hórreo e as diferentes construcións do complexo ferroviario e entre os seus accesos Este e Oeste.

Las obras del nuevo edificio respetarán y complementarán las actuaciones finalizadas en la estación de Santiago en 2018, que representaron mejoras en la configuración de vías e instalaciones ferroviarias, plataformas, marquesinas, la ampliación del edificio de viajeros y la reordenación de viales interiores, aparcamiento y accesos a la estación.

As actuacións contribúen ao cumprimento de *ODS 9, que ten entre as súas metas desenvolver infraestruturas fiables, sustentables e de calidade; e 11, que persegue proporcionar acceso a sistemas de transporte seguros, alcanzables, accesibles e sustentables.

Fondos europeos

Esta actuación é financiada pola Unión Europea – *NextGenerationEU.