Pedro Branco constata en Sarria os avances no novo túnel de *Oural, con 1 quilómetro escavado, que contan cun investimento de 51,5 *M€ do Goberno

Pedro Branco constata en Sarria os avances no novo túnel de *Oural, con 1 quilómetro escavado, que contan cun investimento de 51,5 *M€ do Goberno

06/09/2023

O delegado avanzou que *Adif alcanzou o 54 % da execución desta nova infraestrutura, a un ritmo de 45 metros semanais, na actuación de maior envergadura do proxecto de renovación do corredor Ourense-Monforte, de Lemos-Lugo

“Tras anos de parálises de anteriores executivos, é o Goberno de Pedro Sánchez o que está a facer investimentos históricos, demostrando o seu compromiso para conseguir que Lugo e a súa provincia teñan unhas infraestruturas en materia de comunicación do século *XXI”

*Adif xa executou ou contratou actuacións por valor de 485 millóns de euros, que representan o 88 % do investimento total da modernización deste corredor

“A nosa folla de ruta é clara: contar con boas infraestruturas que prioricen a eficiencia, a utilidade e a sustentabilidade, contribuíndo a deseñar a mobilidade do presente e tamén do futuro ferroviario de Lugo”

A construción do novo túnel de *Oural (1,8 km), que substituirá ao actual en servizo desde hai 140 anos, mellorará o estado da infraestrutura e aumentará a fiabilidade das liñas e a calidade do servizo


O delegado do Goberno, Pedro Branco, supervisou hoxe en Sarria os avances nas obras do novo túnel de *Oural que *Adif está a levar a cabo cun investimento de 51,5 millóns de euros. “Alcanzamos o 54 % da execución desta nova infraestrutura, con case 1 quilómetro escavado, a un ritmo de 45 metros semanais, na actuación de maior envergadura do proxecto de renovación do corredor Ourense-Monforte de Lemos-Lugo”, destacou o delegado, quen puxo en valor estas obras “coas que situamos a Lugo no lugar que se merece”. “Tras anos de parálises de anteriores executivos, é o Goberno de Pedro Sánchez o que está a facer investimentos históricos, demostrando o seu compromiso para conseguir que Lugo e a súa provincia teñan unhas infraestruturas en materia de comunicación do século *XXI”.

O delegado desprazouse este mércores ata o municipio sarrián para coñecer in situ as melloras realizadas no túnel de *Oural, que progresan segundo o calendario establecido, “unha vez superado o desafío técnico e de enxeñaría que sempre supón pór en marcha unha actuación destas dimensións e características, nas que están a traballar máis de 100 persoas”. Fíxoo acompañado pola subdelegada na provincia, Isabel Rodríguez; o alcalde de Sarria, *Claudio Garrido; o tenente de alcalde do Concello de Lugo, Miguel Fernández Méndez; o deputado provincial Pablo Rivera; o subdirector de Operacións Centro da Rede Noroeste de *Adif, Xullo Sánchez, e o xerente da área de Mantemento de Ourense e *P.D. Noroeste de *Adif, Luís Palacios.

Pedro Branco incidiu en que “estamos a saldar unha débeda cos lucenses, cun investimento de 546 millóns, para modernizar o ferrocarril que permitirá mellorar a fiabilidade e competitividade do tramo Ourense-Monforte de Lemos, fundamental dada a súa incorporación ao Corredor Atlántico de Mercadorías, á vez que conectamos Lugo coa alta velocidade a través de Ourense, facendo máis competitivas nosas empresas e impulsando a economía da Galicia interior”.

Neste sentido, o delegado insistiu en que o Goberno seguirá impulsando melloras en materia ferroviaria e demostrándoo con feitos. Así, *Adif xa executou ou contratou actuacións por valor de 485 millóns de euros, que representan o 88 % do investimento total da modernización deste corredor. “E facémolo porque somos conscientes de que estes investimentos son claves e decisivas para o desenvolvemento dos territorios, co principal obxectivo de garantir o dereito á mobilidade das persoas e á igualdade de oportunidades. Por iso, a nosa folla de ruta é clara: contar con boas infraestruturas que prioricen a eficiencia, a utilidade e a sustentabilidade, contribuíndo a deseñar a mobilidade do presente e tamén do futuro ferroviario de Lugo”.

“Proxectos como este en Sarria, o desbloqueo da estación intermodal de Lugo, con 21,6 millóns; ou a ampliación da variante da Pobra de San *Xiao, en Láncara, con outros 21 millóns, *ejemplifican que para o Goberno a *vertebración territorial é unha auténtica política de Estado, apostando por unha mobilidade sustentable e sacando a Lugo do abandono en que algúns o deixaron, traballando e pondo encima da mesa investimentos para que os lucenses conten cun ferrocarril digno”, engadiu Pedro Branco.

“Por tanto, queda traballo por facer, pero é evidente que as tornas cambiaron e que hoxe Lugo e Galicia si están presentes nos plans do Goberno”, concluíu o Delegado.

Novo túnel de *Oural

A solución adoptada neste punto é a construción dun novo túnel de *Oural (1,8 km) que substituirá ao túnel actual, en servizo desde hai 140 anos, mellorando as súas prestacións. A súa construción, integrada nos proxectos de modernización do corredor ferroviario Ourense-Monforte de Lemos-Lugo, perseguen unha dobre finalidade: mellorar o estado da infraestrutura e aumentar a fiabilidade das liñas e a calidade do servizo.

O novo túnel execútase paralelo ao actual, separado 30 metros entre eixos, que se manterá como galería de emerxencia e disporá de espazo suficiente para albergar a *catenaria, así como aceira de emerxencia e galerías de evacuación, entre outros elementos. A estrutura exponse cunha sección de 52 *m2 en vía única (do mesmo xeito que os tramos adxacentes), que se executará desde as dúas frontes de escavación para minimizar os prazos de execución. A montaxe de vía efectuarase ‘en placa' no interior do túnel e parte do exterior, con pasos *biviales para o acceso de vehículos de emerxencia ou mantemento.

O túnel contará con liña área de contacto (*catenaria), sistemas de sinalización e comunicacións adaptados á nova solución proxectada, sistema de ventilación e sistemas de protección civil, así como instalacións de telecomunicacións e dúas zonas de instalacións auxiliares (*ZIA), unha en cada *emboquille.

Executaranse tres galerías transversais de evacuación, cunha distancia máxima de 500 *m entre unha e outra. A sección de galería central será apta para vehículos, mentres que as laterais serán de tipo peonil. A adecuación do túnel actual como galería de emerxencia implicará a retirada de vía e *balasto, a execución dunha soleira de formigón *transitable, así como un tratamento de impermeabilización. Así mesmo, executarase un paso superior e dous camiños de emerxencias, un para cada boca.

Escavación en dúas fases

A escavación do túnel faise en dúas fases, utilizando medios mecánicos e explosivos seguindo as directrices do Novo Método Austríaco (*NATM). A fase de avance comprende a escavación da parte superior do túnel desde cada unha das bocas ata o seu encontro no interior, operación que se denomina “cale”.

Actualmente, o grao de avance da escavación é de 365 metros desde a boca Sur (lado Monforte) e 610 metros desde a boca Norte (lado Lugo), a un ritmo de 45 *m semanais. Unha “vez calado” o túnel procederase a escavar os dous 2,5 *m restantes da base ata conseguir a súa sección completa. Posteriormente, procederase ao revestimento de todo o túnel con formigón e á montaxe dos carrís sobre placa de formigón; ademais, colocaranse os elementos de electrificación e os equipos de protección e seguridade do túnel.

Como obras complementarias contémplanse a adecuación do túnel actual como galería de acceso e mantemento; a construción de dous camiños de acceso ás zonas seguras das bocas; a reposición dunha liña eléctrica e a construción dun paso superior para dar continuidade á estrada de Vilamaior.