María Rivas agarraches ao acto de presentación do proxecto de remodelación da avenida de Alfonso Molina na que o Goberno inviste 23,9*M€

María Rivas agarraches ao acto de presentación do proxecto de remodelación da avenida de Alfonso Molina na que o Goberno inviste 23,9*M€

29/03/2023

A subdelegada do Goberno na Coruña, María Rivas asistiu á presentación do proxecto por *parde do director xeral de Estradas, Juan Pedro Fernández *Palomino

As obras permitirán mellorar a funcionalidade, capacidade e seguridade viaria da principal arteria de acceso á cidade da Coruña por un orzamento de 23,9 millóns de euros

Atópase na súa fase final de redacción o proxecto de integración ambiental da avenida, e en execución as obras da pasarela de *Pedralonga, que impulsarán a mellora das condicións de seguridade e permeabilidade transversal para usuarios vulnerables


O director xeral de Estradas do Ministerio de Transportes, Mobilidade e Axenda Urbana, Juan Pedro Fernández *Palomino, visitou hoxe o barrio de *Matogrande, na Coruña, para comunicar en presenza da subdelegada do Goberno na Coruña, María Rivas, e a alcaldesa da Coruña, Inés Rey, os avances nas actuacións de Remodelación e integración ambiental da Avenida de Alfonso Molina (AC-11), a principal vía de acceso á cidade.

O fito máis recente foi a aprobación o pasado día 21 de marzo do proxecto de construción da Remodelación da AC-11. O director xeral ha anunciado que xa se traballa na preparación da licitación das obras, fito que terá lugar este ano segundo foi anunciado pola ministra Raquel Sánchez en visita á Coruña o pasado mes de outubro. O proxecto conta cun orzamento basee de licitación de 21 millóns de euros, e mobilizaranse ademais outros 3 millóns de euros de investimento en expropiacións e asistencias técnicas.

Remodelación de Avda. Alfonso Molina

O proxecto aprobado ten unha gran importancia para a cidade da Coruña e a súa área metropolitana. Ten como principal obxectivo a mellora da funcionalidade, a capacidade e a seguridade viaria da avenida de Alfonso Molina.

Para iso, minimizaranse os importantes movementos de *trenzado existentes, que se xeran especialmente en horas punta entre os nós da AP-9, o nó de *Matogrande-Pocomaco e o nó de Ponche dá *Pedra-San Cristóbal. Estes *trenzados causan problemas de seguridade viaria que dan lugar a retencións, conxestión, ruído e contaminación,cunha afectación global aos accesos á cidade e finalmente á mobilidade de toda a área metropolitana.

Para lograr este obxectivo, foron proxectadas novas vías de servizo laterais en ambos os sentidos de circulación que permiten reordenar os accesos existentes, sendo necesario repor as 2 pasarelas peonís afectadas que cruzan a avenida.

Por último, será completado o movemento da ligazón de Ponche dá *Pedra cara á AC-10 (porto) e barrio de *Matogrande desde o centro da cidade.

Integración ambiental da avenida e pasarela de *Pedralonga

En paralelo á próxima licitación das obras de mellora de capacidade, avanza a redacción do proxecto de integración ambiental da avenida de Alfonso Molina, cuxo orzamento se estima en 4,5 millóns de euros para as obras e outros 1,5 millóns de euros de investimento en expropiacións e asistencias técnicas. Está prevista o seu financiamento a través do Plan de Recuperación, Transformación e *Resiliencia.

Esta actuación incorpora diversos aspectos que melloran a integración urbana da actuación e achegan seguridade viaria aos usuarios vulnerables (peóns, ciclistas e mobilidade alternativa): novas e continuas sendas, vías *ciclables, plantacións e pantallas vexetais, a incorporación dunha nova pasarela peonil proxectada sobre o viario *Matogrande-Pocomaco que facilitará o acceso cara á universidade, a recolocación das paradas de bus aumentando a seguridade e fluidez do tráfico ou a execución de novos viarios que posibilitan a realización de novos movementos e accesos.

Pola súa banda, seguen en execución as obras de construción da pasarela peonil entre os barrios de *Pedralonga e Palavea, sobre a propia AC-11, que contan cun importe de 1,2 millóns de euros e estanse financiando a través do Plan de Recuperación, Transformación e *Resiliencia.

Co conxunto das citadas actuacións, perséguese aumentar a seguridade viaria e *singularmente a dos usuarios vulnerables, reducir a pegada de carbono e contaminación mediante novas plantacións, reducir a contaminación acústica e aumentar a superficie verde na contorna urbana da Coruña.