Emilio González chama en Allariz a extremar a precaución ao volante en zonas de obras, nas que Tráfico intensifica a vixilancia nas vías interurbanas esta semana

Emilio González chama en Allariz a extremar a precaución ao volante en zonas de obras, nas que Tráfico intensifica a vixilancia nas vías interurbanas esta semana

28/10/2022

O subdelegado pide aos usuarios e usuarias da vía que moderen a velocidade e respecten escrupulosamente a sinalización extraordinaria, sobre todo para previr o atropelo de operarios

A velocidade excesiva, as distraccións e os adiantamentos perigosos son as principais situacións de risco


O subdelegado do Goberno en Ourense, Emilio González, presentou esta mañá a campaña de vixilancia que a Dirección Xeral de Tráfico (DXT) e a Agrupación de Tráfico da Garda Civil están a desenvolver esta semana, por primeira vez, para controlar os tramos en obras de vías interurbanas. Emilio González asistiu a un dos controis preventivos da Agrupación de Tráfico da Garda Civil nunha zona de obras da A-52 ao seu paso polo *Concello de Allariz. Alí estivo acompañado polo xefe provincial de Tráfico de Ourense, David Llorente; o xefe da Unidade de Estradas, Álvaro Rei; e o tenente responsable da Garda Civil de Tráfico en Ourense, Javier Barja.

“É fundamental que usuarios e usuarias da vía moderen a velocidade e respecten escrupulosamente a sinalización extraordinaria”, manifestou o subdelegado, quen puxo de relevo a necesidade de evitar atropelos, especialmente daquelas persoas que se atopan traballando nas obras. “Ninguén debería perder a vida no desempeño do seu traballo”, remarcou.

O subdelegado incidiu en que a conservación das estradas e as melloras que realiza o Goberno leva a realizar obras que poden afectar o tráfico. Para garantir a seguridade de todos os usuarios e usuarias da vía, en especial das persoas que traballan nas obras, a DXT instala sinalización específica, sobre a que detecta un alto nivel de incumprimento.

“Esta campaña de control e vixilancia é esencial para contribuír a reducir as condutas que implican comportamentos de risco nestes tramos”, afirmou Emilio González. A campaña pretende contribuír a reducir os riscos inherentes ao factor humano, excesos de velocidade nestes tramos, cambios de carril inadecuados e distraccións.

Desde o luns e ata o domingo, a Dirección Xeral de Tráfico (DXT) e a Agrupación de Tráfico da Garda Civil intensifican a súa presenza nos tramos de estradas interurbanas en obras de todo o país para extremar a vixilancia de:

•   O respecto á sinalización extraordinaria nas vías por realización de obras.

•   A atención e a precaución durante estes tramos en obras.

•   A redución da velocidade por obriga e por prudencia.

•   O incremento a distancia de seguridade.

 

Riscos nas zonas de obra

Os principais comportamentos de risco nas zonas de obras son:

-   Velocidade excesiva e inadecuada: a realización de tarefas de mantemento da vía fai necesario que sobre a mesma atópense persoas a pé nunha situación moi distinta á prevista nas normas de circulación pola mesma.

Por outra banda, as características da vía tampouco son as mesmas, polo que manter nos tramos afectados a velocidade correspondente á limitación xenérica ou unha específica anterior pode supor un importante risco tanto para os condutores como, desde logo, para os operarios que se atopen traballando, e que nalgún caso poden non ser inmediatamente visibles ao volante.

A evidencia científica é concluínte: a determinada velocidade a severidade dos danos *infligidos ao peón son mortais o 100% dos casos:

•   A partir dunha velocidade de 30 Km/*h os danos *infligidos ao peón son importantes.

•   A partir dunha velocidade de 40 km/*h os danos son mortais nun 45% dos casos.

•   A partir dunha  velocidade de 64 Km/*h os danos son mortais en 85% dos casos.

•   A partir dunha velocidade de 90 Km/*h a supervivencia do peón é case nula.

-   Distraccións: Xunto á velocidade, os atropelos de operarios de mantemento en tramos de obras de conservación están ligados ás de maneira directa ás distraccións, que son a primeira causa de accidentalidade mortal e grave en Lugo e en España.

Nos tramos de estrada nos que se executan obras altérase o réxime normal de circulación ao modificarse a fisionomía da infraestrutura, dando lugar a condicións da contorna cambiantes e descoñecidas para os condutores. Isto pon de relevo aínda máis se cabe a importancia de manter plenamente a atención.

-   Adiantamentos: sempre é unha manobra perigosa, polo que debe prestarse o máximo de atención á contorna e extremar todas as medidas de seguridade antes de realizarse para evitar *volantazos e accidentes, e sempre respectando a sinalización.

 

As vítimas en zonas de obras

Segundo datos do Rexistro Nacional de Vítimas de Accidentes de Tráfico, durante 2020 tiveron lugar un total de 163 sinistros de tráfico en España relacionados cos traballos de obras de mantemento e conservación nas estradas, dos cales 24 accidentes implicaron a operarios que traballaban ou camiñaban na calzada ou nas súas inmediacións (peóns). Os outros 139 sinistros de tráfico nos tramos de obras implicaron a operarios de conservación e mantemento nos seus vehículos.

 

A sinalización de obras na Estratexia Española de Seguridade Viaria

A Estratexia Española de Seguridade Viaria 2030 identifica como unha área estratéxica as vías seguras, en consonancia co enfoque do sistema seguro integrado, e asume entre as súas liñas de actuación nese ámbito potenciar solucións de deseño, potenciar procedementos de xestión da seguridade das infraestruturas e unha xestión do tráfico segura, sustentable e intelixente.

En particular, destácanse como unha actuación relevante anticipar as advertencias en tempo real da proximidade de obras en execución para efectos de adecuar a condución ás #este circunstancias e anticipar a presenza de sinalización especial.