José Miñones presenta as novidades da lei de Tráfico e chama a aplicala como “aliada para facer das estradas galegas un lugar seguro para todos os usuarios”

José Miñones presenta as novidades da lei de Tráfico e chama a aplicala como “aliada para facer das estradas galegas un lugar seguro para todos os usuarios”

18/03/2022

O delegado pide extremar o cumprimento das normas para reducir a sinistralidade, tras rexistrarse 19 falecementos nas carreiras galegas no que vai de ano, o dobre que no mesmo período do ano pasado

A lei endurece a retirada de puntos do carné en infraccións como conducir co móbil na man (sobe de 3 a 6 puntos), non usar correctamente dispositivos de seguridade (de 3 a 4) ou infrinxir a distancia de seguridade cun ciclista (de 4 a 6)

“Os tempos cambian, a forma de movernos cambia e a lei de tráfico actualízase para adaptarse a esta realidade”, expresou José Miñones

As Xefaturas de Tráfico ofrecen atención presencial a persoas maiores de 65 anos sen cita previa


O delegado do Goberno en Galicia, José Miñones, presentou hoxe as principais novidades da modificación da lei de tráfico que entra en vigor o luns. “Os tempos cambian, a forma de movernos cambia e a lei de tráfico actualízase para adaptarse a esta realidade”, expuxo. O delegado remarcou que o obxectivo é lograr “unha mobilidade máis segura, eficiente e respectuosa con todos” para “reducir ao máximo a sinistralidade”. Nese sentido, informou de que no que levamos de ano 19 persoas perderon a vida nas estradas galegas, máis do dobre que no mesmo período do ano anterior, cando se rexistraron 9 falecidos. “Estas cifras son dramáticas. Detrás destes números hai vidas perdidas e familias. Cada morte na estrada é un fracaso e estes datos avalan a necesidade de reforzar as normas de tráfico e o seu cumprimento”, afirmou José Miñones. “Imos ser inflexibles na vixilancia das estradas”, concluíu. O acto de presentación tivo lugar esta mañá en Xefatura Provincial de Tráfico na Coruña e a el asistiron tamén a subdelegada do Goberno na Coruña, María Rivas; a xefa provincial de Tráfico na Coruña e coordinadora da Dirección Xeral de Tráfico en Galicia, Vitoria Gómez; o tenente coronel xefe da Agrupación de Tráfico da Garda Civil, *Orentino Varela; e o director do Centro de Xestión de Tráfico, Ramiro Martínez.

A nova norma endurece a retirada de puntos en caso de infraccións como ter na man o teléfono móbil mentres se conduce (pasa de custar 3 a 6 puntos), non usar o cinto de seguridade (de 3 a 4 puntos) ou non respectar a distancia de seguridade cos ciclistas (de 4 a 6 puntos). Tamén prohibe superar a velocidade da vía ao adiantar e penaliza a quen leven nos seus vehículos detectores ou *inhibidores de radar, estean ou non en uso. As sancións económicas mantéñense sen cambios.

“Depende de nós, cando collemos o volante, cando manexamos unha bicicleta ou cando camiñamos á beira dunha estrada. Nestas situacións, por favor, precaución, responsabilidade e seguridade. A nova Lei de Tráfico é unha aliada neste obxectivo común de facer das estradas galegas un lugar seguro para todos os usuarios”, defendeu o delegado do Goberno.

Máis de 331.000 puntos retirados en 2021

O ano pasado en Galicia un total de 98.869 condutores perderon puntos do carné, que se retirou por este motivo a 1.781 persoas. Dos 331.250 puntos que perderon en 2021 os condutores galegos, a primeira causa foi o exceso de velocidade (162.808 puntos perdidos), seguida do consumo de alcol (47.502 puntos perdidos), o uso do teléfono móbil (30.648 puntos perdidos) e non levar posto o cinto ou outros dispositivos de seguridade (23.280 puntos perdidos).

José Miñones puxo como exemplo que coas novas normas os condutores galegos haberían perdido o ano pasado 61.296 puntos por manipular o móbil no canto de 30.648, é dicir, o dobre. A lei de Tráfico adáptase aos novos tempos e dá un paso máis para seguir avanzando en mellorar a seguridade viaria en España. Ademais desta aposta polo futuro, a lei reflicte os cambios que se están producindo na mobilidade, incorporando os vehículos de mobilidade persoal e dotando de maior seguridade aos usuarios das  bicicletas. Ademais dáse cobertura legal á acreditación do permiso de conducir en soporte dixital, a través da *app *MIDGT ou a utilización dos Paneis de Mensaxe Variable ou outros medios tecnolóxicos para dar ordes ou instrucións para a regulación do tráfico.

Atención sen cita previa a maiores de 65 anos nas oficinas de Tráfico

Por outra banda, o catro xefaturas provinciais de Tráfico en Galicia ofrecen tamén como novidade, do mesmo xeito que no resto de España, a atención sen cita previa ás persoas maiores de 65 anos. Esta atención presencial directa empezou a prestarse no último mes co obxectivo de facilitar os trámites ás persoas de máis idade e asegurar a súa inclusión.

A TER EN CONTA

•   Distraccións. Aumenta de 3 a 6 os puntos que se perden por utilizar, suxeitando coa man, dispositivos de telefonía móbil mentres se conduce. Desde 2016 as distraccións ao volante son a primeira causa dos accidentes mortais de tráfico no país.

•   Cinto de seguridade e elementos de protección. Aumenta de 3 a 4 os puntos que se perden por non facer uso, ou non facelo de forma adecuada, do cinto de seguridade, sistemas de retención infantil, casco e demais elementos de protección obrigatorios. 1 de cada 4 falecidos en accidente de tráfico en España segue sen facer uso do cinto de seguridade.

•   Velocidade. Suprímese a posibilidade de que turismos e motocicletas poidan pasar en 20 km/*h os límites de velocidade nas estradas convencionais cando adianten a outros vehículos.

A nivel nacional, 2 de cada 3 sinistros mortais prodúcense en estradas convencionais. En 2019, ano de referencia, producíronse 239 falecidos en colisión frontal neste tipo de vía. Esta supresión vai en consonancia co principio de Sistema Seguro de eliminar ou reducir os riscos e os adiantamentos son un deles.

•   Alcol. Os condutores menores de idade que conduzan calquera vehículo non poderán circular cunha taxa de alcol superior a 0,0, tanto en sangue como en aire expirado. É unha infracción que non cambia, segue *tipificada como moi grave: 500 euros de multa.

•   Ciclistas. Increméntase a seguridade dos ciclistas facendo obrigatorio, en vías con máis dun carril por sentido, cambiar por completo de carril cando se proceda a adiantar a ciclistas ou ciclomotores. Ademais, auméntase de 4 a 6 os puntos a *detraer cando se adianta pondo en perigo ou entorpecendo a ciclistas sen deixar a separación mínima obrigatoria de 1,5 m. Tamén se prohibe parar ou estacionar en carril bici ou en vías ciclistas.

•   Recuperación dos puntos do carné. Unifícase en 2 anos o prazo que ten que transcorrer sen cometer infraccións que *detraen puntos para que un condutor poida recuperar o seu saldo inicial de puntos.

Hasta la aprobación de la reforma de la Ley, este periodo variaba en función de la gravedad de la infracción cometida. Se ha simplificado, de modo que sea de más fácil su comprensión y comunicación.

•   Cursos de condución segura e eficiente. Poderanse recuperar 2 puntos do carné pola realización de cursos de condución segura e eficiente. Unha Orde Ministerial desenvolverá os requisitos necesarios e as condicións que deben de cumprir.

Estes cursos están a consolidarse como unha boa práctica e supoñen unha formación adicional para os condutores.

•   Obxectos á vía. Pasa de infracción grave a moi grave arroxar á vía ou nas súas inmediacións obxectos que poden producir accidentes ou incendios. Esta infracción supón a perda de 6 puntos e a sanción de 500 euros.

•   Motoristas. Se autoriza la utilización de dispositivos inalámbricos certificados u homologados para la utilización en el casco de protección de los conductores de moto y ciclomotor, con fines de comunicación o navegación, siempre que no afecte a la seguridad en la conducción.

OUTRAS NOVIDADES

•   Zonas de Baixas Emisións. Introdúcese unha nova infracción grave, con 200 euros de contía por non respectar as restricións de circulación derivadas da aplicación dos protocolos ante episodios de contaminación e das zonas das baixas emisións.

A Lei de Cambio Climático e Transición Enerxética obriga aos municipios de máis de 50.000 habitantes a establecer Zonas de Baixas Emisións antes do 1 xaneiro de 2023.

•   Fraude nas probas de obtención do permiso de conducir: Introdúcese, como infracción moi grave sancionada con 500 euros, utilizar dispositivos de *intercomunicación non autorizados *reglamentariamente nas probas para a obtención e recuperación de permisos ou licenzas de condución ou outras autorizacións administrativas para conducir ou colaborar ou asistir coa utilización dos #este dispositivos. Ademais, o aspirante non poderá presentarse de novo ás probas para a obtención do permiso no prazo de 6 meses.

•  *Alcoholímetro *antiarranque (*alcoholock) Desde o 6 de xullo de 2022,  os condutores dos vehículos destinados ao transporte de viaxeiros por estrada que dispoñan de interface para a instalación de *alcoholímetros *antiarranque, estarán obrigados a utilizar estes dispositivos. 

A normativa europea, Regulamento (UE) 2019/2144, establece a obriga de que leven esta interface os vehículos homologados a partir do 06/07/2022 e matriculados novos a partir do 06/07/2024.