José Miñones subliña que a nova ligazón orbital de Santiago marcará un antes e un despois no desenvolvemento económico e urbano do norte de Galicia

José Miñones subliña que a nova ligazón orbital de Santiago marcará un antes e un despois no desenvolvemento económico e urbano do norte de Galicia

07/03/2022

O Ministerio de Transportes, Mobilidade e Axenda Urbana inviste 22,5 millóns de euros no orbital de Santiago que conectará a AP-9 coa A-54 creando un acceso directo desde a autoestrada ao aeroporto

Remarcou a aposta do Executivo polas comunicacións en Galicia en cuxas vías executou en 2021 obras por un importe superior aos 103 millóns de euros

Apunta que este ano os galegos e galegas aforraranse máis de 55 millóns de euros nas peaxes da AP9 grazas aos descontos aprobados polo Goberno


 O delegado do Goberno, José Miñones, destacou que a nova ligazón orbital de Santiago suporá un antes e un despois no desenvolvemento económico e urbano do norte de Galicia e da capital galega ao permitir unha circulación máis fluída, máis rápida e máis segura que a actual.

O delegado do Goberno realizou esta valoración durante a súa visita ás obras desta nova estrada que executa o Ministerio de Transportes, Mobilidade e Axenda Urbana. José Miñones puido supervisar a execución, que cumpre cos prazos previstos inicialmente, acompañado polo alcalde de Santiago, Xosé Sánchez Bugallo e a subdelegada do Goberno na Coruña, María Rivas.

José Miñones lembrou que a nova ligazón non só permitirá todos os movementos posibles entre a AP-9 e a A-54 senón que mellorará substancialmente a conexión co aeroporto de Lavacolla. O aeroporto gañará así un acceso directo por vía de alta capacidade e gratuíta desde a autoestrada do Atlántico, un traxecto que actualmente debe facerse por estrada secundaria. En paralelo, o Orbital facilitará substancialmente a conexión cos polígonos do Tambre, Costa *Vella e *Sionlla, aliviando tráfico pesado e reducindo retencións en horas punta, tanto no Periférico como na ligazón de Santiago Norte.

103 millóns executados en estradas e autovías

Na súa intervención, José Miñones reiterou a aposta do Executivo polas comunicacións en Galicia en cuxas vías executou en 2021 obras por un importe superior aos 103 millóns de euros. Esta cantidade foi a que certificou o Ministerio de Transportes, Mobilidade e Axenda Urbana na construción de novas vías de alta capacidade e de mellora da seguridade viaria así como en obras de conservación e mellora de firmes e infraestruturas complementarias.

José Miñones engadiu que este compromiso se reflicte de novo nos orzamentos xerais para este ano, que contemplan 268 millóns de euros para estradas en Galicia e nos que xa se inclúen actuacións con cargo ao Plan de Recuperación, Transformación e *Resiliencia do Goberno. E remarcou que o investimento en estradas da provincia da Coruña ascende a 106 millóns de euros “de forma que ocupa este ano o quinto lugar entre as provincias de España con maior consignación orzamentaria en vías estatais”.

José Miñones lembrou, ademais, que a esta cantidade súmase o importe consignado para aboar os descontos aprobados polo Goberno para as viaxes frecuentes da AP-9, “que permitirán que este ano os galegos e as galegas que utilicen esta vía aforren 55 millóns de euros en peaxes”, detallou.

Características técnicas da ligazón

O Ministerio de Transportes, Mobilidade e Axenda Urbana inviste 22,5 millóns de euros na construción da ligazón, de 1 quilómetro de lonxitude.  A nova vía parte do km. 91 da A-54 na ligazón actual de San Marcos e conecta co km. 64,5 da AP-9. Ademais, executarase un pequeno tramo cara ao norte para enlazar co viario autonómico existente que dá acceso ao Polígono Empresarial da *Sionlla-Costa *Vella.

A nova Ligazón Orbital terá unha configuración tipo diamante con glorieta superior con catro ramais que permitirán realizar todos os movementos posibles entre a autoestrada AP-9 e a A-54. O viario terá unha plataforma con calzadas separadas, cada unha con dous carrís por sentido de 3,5 metros de largo, mediana de 3,00 metros, beiravía exterior de 2,50 metros e interior de 1,00 metro.

Construiranse varias estruturas: dous pasos superiores para a glorieta elevada sobre a AP-9, unha ampliación dun paso inferior, a reposición dun paso superior na AP-9, un paso superior e un inferior para a reposición de camiños veciñais no tronco do viario de conexión, un desprazamento de pilas no tronco da A-54 para aloxar o tramo de *trenzado e un muro de 356 *m de lonxitude no ramal de saída da AP-9 dirección Santiago de Compostela.

O prazo de execución da obra é de 30 meses e a execución efectúaa a UTE Francisco *Gomez-Arias Irmáns-Taboada e Ramos, creada por tres empresas galegas. O custo total resulta de sumar o montante da execución, 19,1 millóns, cos custos derivados de proxectos e expropiacións necesarias.