Pedro Branco destaca o paso adiante para a mobilidade na área da Coruña coa apertura da ligazón de “Sol e Mar”, en Oleiros

Pedro Branco destaca o paso adiante para a mobilidade na área da Coruña coa apertura da ligazón de “Sol e Mar”, en Oleiros

20/06/2024

O delegado valorou esta acción do Goberno, que responde coa finalización do “Sol e Mar” a unha das necesidades máis demandadas da cidadanía, coa que se beneficiarán a diario uns 50.000 condutores e condutoras
Puxo de relevo o investimento de máis de 73 millóns de euros que está a realizar o Goberno nas comunicacións da Coruña e a súa contorna, dos que 12,3 millóns foron empregados na mellora desta ligazón
O Goberno multiplicou por catro o seu investimento nas estradas galegas, “co obxectivo de mellorar as súas prestacións e seguridade”


O delegado do Goberno en Galicia, Pedro Branco, destacou en Oleiros o paso adiante que supón para toda a área metropolitana da Coruña a apertura total do paso inferior e da ligazón do “Sol e Mar”. Pedro Branco supervisou esta tarde a apertura definitiva ao tráfico desta ligazón, acompañado polo alcalde de Oleiros, Anxo García Seoane, e a subdelegada do Goberno na Coruña, María Rivas.
 
“A finalización destas obras supón un beneficio para os 50.000 condutores e condutoras que pasan por esta estrada a diario , poñendo fin a unha das necesidades máis demandadas por toda a sociedade da Coruña e a súa contorna”, sinalou Pedro Branco, quen tamén cualificou esta actuación como “o exemplo perfecto do compromiso que o Goberno ten coa mobilidade nesta área”. Destacou isto porque estas obras ían da man das melloras que se están realizando tanto na remodelación da Avenida de Alfonso Molina como na ampliación da Ponche dá Pasaxe. En total suman máis de 73 millóns de euros investidos, dos cales 12,3 (IVE incluído) foron destinados ao “Sol e Mar”.
 
Pedro Branco falou do papel crave destas actuacións “para garantir a calidade de vida dunha área metropolitana na que viven 420.000 persoas a través non só das súas actividades cotiás, tamén da súa economía e ata da súa saúde, tida en conta nestes espazos verdes e máis humanos”. O delegado puxo en valor non soamente o investimento do Goberno na zona da Coruña, tamén en toda Galicia, “onde este Goberno multiplicou por catro o seu investimento en estradas para mellorar as súas prestacións e garantir e unha correcta seguridade viaria”.
 
Concretamente, as obras realizáronse no punto quilométrico 5+190, ao seu paso polo núcleo de Perillo, en Oleiros, que substitúen á antiga intersección *semaforizada do “Sol e Mar”. Este tramo da AC-12, que constitúe un dos principais accesos da cidade da Coruña, ten unha intensidade de tráfico moi elevada (50.000 vehículos/día aproximadamente), o que resulta especialmente relevante tanto nas horas punta como en período estival e, ademais, conta cunha importante demanda de cruces peonís, polo que a construción das obras permitirá que o tráfico de paso de longo e medio percorrido circule polo nivel inferior da nova ligazón, reservando o superior para o tráfico local e o tránsito peonil.
 
Isto suporá unha importante mellora tanto para a fluidez e seguridade do tráfico e dos peóns, como para as comunicacións entre os barrios existentes a ambos os dous lados da estrada AC-12, minimizando tamén os impactos do tráfico (emisións sonoras e de gases á atmosfera) sobre o medio urbano adxacente. Nesta liña, seguindo o compromiso *municipalista do Goberno, este tramo da estrada será cedido ao Concello de Oleiros unha vez téñase a conformidade das obras realizadas.
 
Sobre a execución das obras, o Ministerio de Transportes destaca os seguintes feitos:

  • Mantívose en todo momento o tráfico pola zona de actuación con, polo menos, un carril por cada sentido de circulación.
  • Repúxose a totalidade dos servizos urbanos afectados as obras mantendo en todo momento a funcionalidade dos mesmos.
  • Garantiuse o mantemento dos itinerarios peonís en ambas as marxes da AC-12, así como o acceso a vivendas, garaxes e locais comerciais, sen interromper a súa actividade.

 
Características técnicas
 

Mediante a construción das obras, soterráronse 400 metros do tronco da estrada AC-12 entre muros pantalla de pilotes *secantes para poder aloxar no nivel superior da ligazón unha glorieta que resolverá os movementos entre as estradas AC-12 (Avenida dás Mariñas) e AC-174 (Rúa Areal) e no que se situarán os ramais que, á súa vez, actuarán como vías de servizo para acceso aos garaxes e locais comerciais.

O tramo soterrado da AC-12, conta con 2 calzadas de 2 carrís para cada sentido de circulación, separadas por un sistema de contención de vehículos ríxido, estando o mesmo convenientemente afirmado, sinalizado e iluminado, equipado cun robusto sistema de bombeo da drenaxe do paso inferior, e dotado de acabados laterais mediante paneis de aceiro *vitrificado, que non só melloran o acabado estético da obra senón tamén as características *luminotécnicas do paso inferior.

En canto ao nivel superior da ligazón, as actuacións de urbanización e integración estética e paisaxística realizadas supuxeron a creación dun novo espazo de máis de 3.000 *m2 que mellorará notablemente a permeabilidade e o esparexemento peonil a través da aparición de novas zonas humanizadas e axardinadas. #Este traballos inclúen, entre outras tarefas, a execución de beirarrúas e zonas axardinadas, a dotación a todo o ámbito da obra de iluminación pública e mobiliario urbano, a extensión de mesturas *bituminosas de acabado urbano para rematar as zonas destinadas ao tráfico, a instalación dunha esvelta pasarela peonil iluminada, cun largo efectivos de 3 metros e 15 metros de luz, que xera un novo itinerario peonil entre as prazas *Areeiros e Agramar, o traslado das paradas de autobús á contorna inmediata da glorieta mellorando notablemente a accesibilidade dos usuarios ás mesmas.

Finalmente, cabe agradecer a gran colaboración prestada polo Concello de Oleiros, durante o día a día do desenvolvemento dos traballos, así como a da Dirección Xeral de Tráfico, a Agrupación de Tráfico da Garda Civil e a de todos os Concellos da área metropolitana (A Coruña, Cambre e Culleredo), no que á habilitación e sinalización dos desvíos de obra e itinerarios alternativos refírese.