La DGT activa en Galicia un plan de vigilancia intensiva de neumáticos y luces para insistir en la importancia de su adecuado mantenimiento

La DGT activa en Galicia un plan de vigilancia intensiva de neumáticos y luces para insistir en la importancia de su adecuado mantenimiento

22/10/2023

A meteoroloxía especialmente adversa destas semanas, unida ao inminente cambio de hora o próximo fin de semana, fan necesario reforzar a mensaxe de revisar o estado dos pneumáticos e as luces

Tráfico avisará do desenvolvemento destas vixilancias nos paneis de mensaxe variable situados nas estradas

Aproximadamente, máis dun millón dos vehículos, un 5%, circulan con defectos graves nas rodas, principalmente por levar unha profundidade do debuxo por baixo do mínimo legal de 1,6 mm

A DXT recomenda, especialmente nesta época do ano, que todos os vehículos circulen sempre coas luces acesas


A Delegación do Goberno en Galicia informa de que, durante a próxima semana, a DXT desenvolverá nas estradas de Galicia un plan de vixilancia intensiva que se centrará en comprobar o correcto estado de pneumáticos e de luces. Entre o luns, 23 e o domingo, 29 de outubro, as patrullas da Agrupación de Tráfico da Garda Civil en Galicia prestarán especial atención ao adecuado mantemento e posta a piques destes dous elementos de seguridade do vehículo.

Esta vixilancia intensiva coincide coa chegada da meteoroloxía adversa, propia da época do ano, e co inminente cambio de hora e a diminución de horas de luz. Durante a semana, os paneis de sinalización variable das estradas de Galicia advertirán destes controis específicos.

Pneumáticos

A DXT lembra que os pneumáticos constitúen o único e decisivo contacto coa estrada. Son os encargados de asegurar a adherencia no pulo, na freada e no *deslizamiento lateral. Tamén se encargan de que a dirección do percorrido do vehículo sexa a desexada polo usuario e da *amortiguación das imperfeccións do pavimento. É recomendable que a profundidade da *ranura teña como mínimo 3 milímetros. O límite legal é de 1,6 milímetros.

Segundo as estimacións oficiais, aproximadamente máis dun millón dos vehículos, un 5%, circulan con defectos graves nas rodas, principalmente por levar unha profundidade do debuxo por baixo do mínimo legal de 1,6 mm; ter un desgaste irregular debido a unha mala suspensión ou unha aliñación incorrecta e circular cunha presión errónea.

Ademais, os vehículos relacionados cun uso máis profesional como é o caso das furgonetas, presentan maiores índices de defectos nos seus pneumáticos.

Desde Tráfico, lémbrannos que tamén debemos comprobar regularmente a presión do pneumático en frío e a roda de reposto, así como revisar posibles fugas de aire polas válvulas. O tapón da mesma constitúe un elemento de *estanqueidad, polo que o seu uso é imprescindible.

Iluminación

Respecto das luces, a DXT advirte que a súa finalidade non só é a de ver, senón tamén a de ser visto, xa que cada vehículo en circulación é, na práctica, un obstáculo para os demais, polo que a delimitación da súa presenza tamén é significativa.

Para que a condución realícese en condicións de seguridade, aconséllase prestar unha especial atención á utilización, mantemento e regulación dos faros, para conseguir, por unha banda, dispor de luz suficiente e, por outro, non cegar a quen circula polas mesmas vías públicas.

Hai que ter en conta algúns consellos básicos:

•    As lámpadas van reducindo a súa intensidade co uso, polo que deben cambiarse cada 40.000 km. ou 2 anos.

•    As lámpadas débense cambiar de dúas en dúas, debido a que o seu uso é simétrico na maioría dos casos.

•    É necesario manter sempre limpas as ópticas: faros e pilotos

O uso obrigatorio da iluminación está recollido no artigo 43 da Lei de Tráfico e Seguridade viaria:

1.- Os vehículos que circulen entre a posta e a saída do sol, ou a calquera hora do día nos túneles, pasos inferiores e tramos de vía afectados polo sinal “túnel”, deben levar acendido a iluminación que corresponda.

2.- También deberán llevar encendido durante el resto del día el alumbrado:

a.  As motocicletas que circulen por calquera vía obxecto desta lei.

*b.  Todos os vehículos que circulen por un carril reversible ou en sentido contrario ao normalmente utilizado na calzada onde se atope situado, ben sexa un carril que lle estea exclusivamente reservado ou ben aberto excepcionalmente no #este sentido.

3.- É obrigatorio utilizar a iluminación que *reglamentariamente establézase cando existan condicións meteorolóxicas ou ambientais que diminúan sensiblemente a visibilidade, como en caso de néboa, choiva intensa, nevada, nubes de fume ou de po ou calquera outra circunstancia análoga.

4.- As bicicletas, ademais, estarán dotadas dos elementos reflectores que, debidamente homologados, determínanse no Regulamento Xeral de Vehículos.  Cando sexa obrigatorio o uso de iluminación, os condutores de bicicletas ademais levarán colocada algunha peza reflectora se circulan por vía interurbana”.   

Especialmente nesta estación do ano, con menos horas de luz a DXT recomenda que os vehículos leven as luces acesas, mesmo de día: Un coche coa luz acesa é sempre visible a maior distancia, sen depender de se é un vehículo de cor negra, gris ou branco. Está demostrado que circular de día levando as luces "curtas" acesas reduce de forma drástica o risco de sufrir un accidente, aumenta a visibilidade dos vehículos e ademais, os peóns perciben antes ao vehículo que se lles vén encima.