Pedro Branco *ejemplifica na humanización de *As *Pías un novo compromiso cumprido do Goberno de Pedro Sánchez coa cidade de Ferrol, cun investimento de case 10*M€

Pedro Branco *ejemplifica na humanización de *As *Pías un novo compromiso cumprido do Goberno de Pedro Sánchez coa cidade de Ferrol, cun investimento de case 10*M€

03/10/2023

“Estamos comprometidos con Ferrol, con anuncios e con feitos: mellorando as comunicacións pero tamén impulsando o sector naval, conservando o patrimonio e promovendo o turismo sustentable”

O Ministerio de Transportes destina 9,7 millóns de euros do Plan de Recuperación do Goberno nos dous tramos do que consta o proxecto e que está a executar simultaneamente

No últimos catro anos, o Goberno investiu 777 millóns de euros nas estradas de Galicia, duplicando o investimento anual en novas actuacións e conservación


O delegado do Goberno en Galicia, Pedro Branco, supervisou hoxe a execución do proxecto de humanización da Avenida de *As *Pías, en Ferrol, que transformará 1,11 km desta entrada viaria nun bulevar urbano. O delegado estivo acompañado pola subdelegada do Goberno na Coruña, María Rivas, e polo tenente alcalde de Ferrol, Javier Díaz. Pedro Branco *ejemplificó nesta obra un novo compromiso cumprido do Goberno de Pedro Sánchez coa cidade de Ferrol: “Somos un Goberno comprometido con Ferrol e coa súa comarca, con anuncios e con feitos: mellorando as comunicacións pero tamén impulsando o sector naval, conservando o patrimonio e promovendo o turismo sustentable”.

A remodelación da Avenida de *As *Pías responde a unha demanda histórica da cidadanía de Ferrol, especialmente dos barrios que agora estarán comunicados directamente a través do novo bulevar: Esteiro, Ultramar, *Caranza, Ou *Bertón, *Telleiras e os Ensanches. Esta actuación impulsará ademais a mobilidade sustentable e fará cidade, o que suporá unha notable mellora na calidade de vida da veciñanza.

Estas cualidades fan que a obra de *As *Pías convértase en exemplo “de integración urbana”. O delegado lembrou que esta actuación mostra tamén como o Plan de Recuperación, Transformación e *Resiliencia do Goberno está a chegar a todos os concellos galegos para transformar as comunicacións e mellorar a calidade de vida da cidadanía.

No caso de Ferrol, o Ministerio de Transportes, Mobilidade e Axenda Urbana inviste 9,7 millóns de euros dos fondos do Plan de Recuperación na execución simultánea dos dous tramos nos que se divide esta remodelación. “Estamos a apostar por unha nova xestión das nosas estradas e traballamos por unha mobilidade sustentable, segura e conectada”, indicou Pedro Branco, quen engadiu que “en catro anos duplicamos os investimentos en estradas, con 777 millóns investidos en Galicia, dos que 259 millóns destinámolos a esta provincia da Coruña”.

Descrición da obra

O Ministerio de Transportes está a humanizar a avenida das *Pías en dous tramos: a conexión da estrada coa rúa *Caranza (do punto quilométrico 0+000 ao 0+600 da FE-14) e a conexión de *Caranza co *Bertón (do 0+600 ao 1+100). Os dous tramos están a se executar simultaneamente.

O proxecto no seu conxunto finánciase con cargo ao programa de actuacións para a mellora de contornas urbanas do Plan de Recuperación, Transformación e *Resiliencia, dotado con 105 millóns dos fondos europeos de reconstrución *NextGenerationEU.

O proxecto contempla os seguintes elementos:

  • Supresión da ligazón coa FE-11 e conversión en glorieta.
  • Supresión da ligazón de *Caranza e conversión en glorieta.
  • Reforma da Avenida de Santa Cruz. Elimínase a costa da avenida Marqués de Santa Cruz e no seu lugar créase unha nova avenida. Dáse continuidade á actuación realizada polo Concello para a recuperación do barrio de *Telleiras, paviméntase a rúa A, e mellórase a rúa Lepanto.
  • Conversión da FE-14 en avenida urbana, rebaixando os largos de calzada, con eliminación de beiravías e redución do largo de carrís, mantendo unha sección transversal de dous carrís por sentido, e aumentando en número de prazas de estacionamento ao longo da vía.
  • Mejora de la permeabilidad urbana, eliminando el “efecto barrera” preexistente que generaba la antigua FE-14.
  • Rexeneración das marxes, mediante a creación de novos itinerarios peonís, ciclistas e de lecer. Inclúense zonas destinadas ao deporte e ao descanso cunha superficie total de máis de 55.000 *m2.
  • Carril bici paralelo a la FE-14, que tendrá conexión, a través de la Avenida Marqués de Santa Cruz, con el existente en el paseo marítimo de Caranza.
  • Dotación de servizos complementarios. Dótase á actuación de iluminación urbana tanto no viario como nas zonas peonís. Tamén se instalará *semaforización baixo demanda nos principais pasos de peóns, para dar prioridade ao peón sobre o vehículo.