*Mitma avanza nas obras da nova variante do Barco de Valdeorras, cun investimento próximo aos 63 millóns de euros

*Mitma avanza nas obras da nova variante do Barco de Valdeorras, cun investimento próximo aos 63 millóns de euros

02/03/2023

O secretario xeral de Infraestruturas visitou as obras desta variante, de 5,6 km de lonxitude, que conectará a *N-120 e a *N-536 de forma cómoda e segura, evitando o tránsito de vehículos pesados polo centro do Barco de Valdeorras.

Tamén se amplía o trazado da *N-536, incrementando a seguridade viaria e a protección a ciclistas e peóns.


O Barco de Valdeorras, 2 de marzo de 2023 (*Mitma)

El Ministerio de Transportes, Movilidad y Agenda Urbana (Mitma) avanza con paso firme en la ejecución de las obras de variante de O Barco de Valdeorras. Así lo ha destacado el secretario general de Infraestructuras, Xavier Flores, que ha visitado hoy las obras de conexión entre las carreteras N-120 y N-536, en el tramo entre Sobradelo y O Barco de Valdeorras, en la provincia de Ourense, que cuentan con una inversión total de 62,8 millones de euros (IVA incluido).

Durante a visita, o representante ministerial ha estado acompañado polo subdelegado do Goberno en Ourense, Emilio González Afonso, e o alcalde do Barco de Valdeorras, Alfredo García, e outros representantes institucionais.

Según ha informado Flores, esta actuación, ejecutada y financiada por el Ministerio, conectará de forma cómoda y segura a las carreteras N-536 y N-120 en las proximidades de O Barco de Valdeorras, sirviendo  como variante de población para evitar el frecuente paso de los camiones de pizarra procentes de las canteras próximas y resto de vehículos de paso a través de su núcleo urbano.

Ademais, amplíase o trazado da *N-536, incrementando a seguridade viaria, así como a protección a vulnerables: ciclistas e peóns, contribuíndo finalmente á mellora das comunicacións viarias da comarca de Valdeorras.

Características técnicas das obras

As obras, que se executan sobre unha lonxitude de 5,6 km, inícianse en Sobradelo no punto quilométrico (*P.*K.) 41,5 da *N-536 na intersección coa *OU-122 e finalizan no *P.*K. 453,4 da *N-120 no Barco de Valdeorras.

A actuación componse de dúas partes diferenciadas:

1.      Un primeiro subtramo de estrada de acondicionamento e mellora da *N-536 desde Sobradelo, cunha lonxitude dun 3,3 km cunha sección transversal composta por unha calzada de 7 *m, carrís de 3,50 *m por sentido e beiravías exteriores de 1,50 m.

2.      Un segundo subtramo de carretera en variante de unos 2,3 km, entre la N-536 y la N-120. La sección transversal del tramo en variante es de 12 m, con carriles de 3,50 m y arcenes exteriores de 2,50 m. Este subtramo cruza el rio Sil mediante un viaducto de 405 m y el monte de O Serro, mediante un túnel de 490 m, para finalmente enlazar con la carretera N-120 a través del viaducto sobre el río Cigüeño, afluente del Sil.

Así, la longitud total de la actuación es de 5,6 Km, el radio mínimo es de 375 m y la pendiente longitudinal máxima del 4,8%.

No tramo proxéctanse dous novos nós:

·      O primeiro deles, é o coincidente co *P.*K.45 da actual *N-536 e deséñase como intersección en “”*T , dotada de carrís centrais de espera e cambio de velocidade.

·      O segundo, ao final do tramo, é un novo enlace tipo diamante con glorieta superior, que serve de conexión entre a nova variante e a *N-120 na contorna do  *P.*K. 453,4. Esta nova ligazón foi deseñado e previsto para aloxar o paso da sección da futura autovía A-76: Ponferrada-Ourense, e ademais dará acceso á *OU-622 e outros viarios do núcleo do Barco de Valdeorras.

Ao longo do  trazado construiranse un total de 10 estruturas: 6 viadutos, 3 pasos superiores e 1 paso inferior.

Destacan especialmente el viaducto sobre el rio Sil, de 405 m de longitud, que además salva la línea de ferrocarril y la carretera OU-0801 de Éntoma, y el viaducto sobre el río Cigüeño, de 258 m de longitud.

A continuación del viaducto sobre el río Sil, bajo el monte de O Serro, se ha proyectado la construcción de un túnel de un único tubo bidireccional, de 490 m de longitud y pendiente constante del 3%.

Destacar que a obra previu todas as medidas necesarias de integración ambiental e protección do patrimonio cultural, como son a *preservacion do antigo “Ponche de *Candís” e a “explotación *aurífera romana da Veiga”,  así como a *creacion dun paseo peonil e vía ciclista *segregada  a todo o longo da *N-536.