O Goberno anuncia que o programa “A Administración preto de ti” achegará tamén á cidadanía do rural os servizos da Seguridade Social e do *SEPE

O Goberno anuncia que o programa “A Administración preto de ti” achegará tamén á cidadanía do rural os servizos da Seguridade Social e do *SEPE

01/02/2023

A secretaria xeral de Coordinación Territorial avanza en Parada de Sil (Ourense) a próxima incorporación do persoal destes organismos tras o acordo alcanzado cos seus respectivos ministerios

“A Administración preto de ti” ten como obxectivo “informar, formar e axudar” ás persoas dos municipios de menor poboación na súa relación cos servizos públicos e co reto de facelo no seu lugar de residencia

O delegado do Goberno subliña que forma parte do compromiso do Goberno de Pedro Sánchez de avanzar na cohesión territorial, romper a fenda dixital e garantir o acceso do rural aos servizos públicos

Persoal das subdelegacións do Goberno desprázanse a concellos de ata 8.000 habitantes para informar á cidadanía dos trámites que pode realizar desde o domicilio e ensinarlles a facer estas xestións de forma dixital


O programa “A Administración preto de ti” do Goberno sumará a Seguridade Social e o Servizo Estatal Público de Emprego (*SEPE) aos procedementos que achega á poboación dos pequenos concellos. Anunciouno hoxe a secretaria xeral de Cooperación Territorial do Ministerio de Política Territorial, *Miryam Álvarez, tras asistir a unha sesión deste programa piloto co delegado do Goberno en Galicia, José Miñones.

A incorporación do persoal da Seguridade Social e o *SEPE a este programa foi posible tras o acordo alcanzado entre o Ministerio de Política Territorial e os ministerios de Emprego e de Inclusión, dos que dependen ambos os organismos. Responde á iniciativa do Ministerio de Política Territorial de incluír máis servizos a esta nova forma de relacionarse coa cidadanía, e coa particularidade de ser servizos que están entre os máis demandados.

O programa piloto “A Administración preto de ti”, do Ministerio de Política Territorial, forma parte do Plan de Recuperación, Transformación e *Resiliencia, e ten como obxectivo achegar a Administración Xeral do Estado (AGE) ao territorio e facilitar aos cidadáns que viven no medio rural o acceso aos servizos públicos sen necesidade de desprazarse a outras localidades. En Galicia chegou a 145 concellos desde que se puxo en marcha en novembro do pasado ano.

Hoy, la secretaria general de Coordinación Territorial del Ministerio de Política Territorial, Miryam Álvarez, y el delegado del Gobierno en Galicia, José Miñones, conocieron en Parada de Sil (Ourense) la materialización de esta iniciativa. En la sesión también participó el alcalde de Parada de Sil, Aquilino Domínguez.

Todos participaron na sesión de traballo dirixida por persoal da Subdelegación do Goberno en Ourense, onde se presentou á veciñanza de Parada de Sil os servizos electrónicos da Administración Xeral do Estado. A sesión incluíu unha explicación do servizo á cidadanía e a demostración práctica sobre o funcionamento, ademais de posibilitar aos asistentes a tramitación do certificado dixital, fundamental para comunicarse electronicamente coa Administración e xestionar servizos públicos.

Durante a cita, o delegado do Goberno sinalou que esta iniciativa innovadora forma parte do compromiso do Goberno de Pedro Sánchez de avanzar na cohesión territorial, romper a fenda dixital e garantir á poboación do rural o acceso aos servizos públicos. Baixo a premisa de informar, “formar e axudar”, permite achegar os servizos que ofrece a AGE aos veciños de todo o territorio, independentemente de onde se viva.

En Parada de Sil, o delegado agradeceu ademais a colaboración dos gobernos locais, “pois este programa non sería posible sen a súa implicación”, e dos funcionarios e funcionarias públicas que están desde novembro percorrendo os pobos de maneira voluntaria.

 

Balance en Galicia

Coa sesión de hoxe en Parada de Sil, o programa completou 45 concellos na provincia de Ourense. Na Coruña, a iniciativa chegou a 29 concellos; en Lugo, a 50 concellos; e a 21 en Pontevedra. Nas distintas sesións tramitáronse máis de 1.700 certificados dixitais de distinto tipo.

Durante as próximas semanas, o persoal das subdelegacións achegarase a 93 concellos restantes de Galicia, ata completar os 238 previstos inicialmente, todos eles de poboación comprendida entre 500 e 8.000 habitantes.

 

Administración electrónica

Actualmente, a Administración Xeral do Estado ofrece a posibilidade de realizar de maneira dixital a maior parte das xestións e das comunicacións cos seus departamentos, desde trámites básicos como as prestacións, pago de impostos, permisos de condución, abono de taxas públicas, solicitudes de axudas ao estudo ou certificados de vida laboral, ata a solicitude de subvencións, que en moitos casos só pódese xestionar telematicamente.

O catálogo de servizos electrónicos da Delegación do Goberno en Galicia ofrece 125 trámites de maneira telemática, entre os que se atopan xestións relacionadas cos servizos de Estranxeiría, pago de taxas, comunicación de mobilizacións, validación de títulos universitarios estranxeiros ou a presentación de queixas ou suxestións ante a Administración.