José Miñones resalta el “estímulo del Plan de Recuperación del Gobierno a la competitividad del sector comercial en Galicia” con 7,7M€ en ayudas para financiar ocho proyectos

José Miñones resalta el “estímulo del Plan de Recuperación del Gobierno a la competitividad del sector comercial en Galicia” con 7,7M€ en ayudas para financiar ocho proyectos

12/12/2022

O Ministerio de Industria, Comercio e Turismo subvenciona en Galicia tres mercados urbanos sustentables, tres mercados rurais sustentables e dúas zonas de afluencia turística

“Con estas axudas, o Goberno apoia ás pemes e os autónomos que conforman o sector comercial en Galicia e potencia a súa transformación dixital e sustentable”, sinala o delegado

Os beneficiarios das subvencións son os *concellos de Ourense, Vigo, Tui, Tomiño e Curtis; e as deputacións provinciais da Coruña, Pontevedra e Ourense


O delegado do Goberno en Galicia, José Miñones, destacou o “estímulo do Plan de Recuperación do Goberno á competitividade do sector comercial en Galicia” que supoñen o oito proxectos que o Ministerio de Industria, Comercio e Turismo subvenciona en Galicia con 7,67 millóns de euros, segundo a resolución provisional da segunda convocatoria das liñas de axudas ao sector comercial. “Con estas  axudas, o Goberno apoia ás pemes e os autónomos que conforman o sector comercial en Galicia e potencia a súa transformación dixital e sustentable”, valorou José Miñones, á vez que puxo en valor a contribución do pequeno comercio ao desenvolvemento e a *vertebración do territorio.

A resolución provisional das axudas de Comercio financia en Galicia tres mercados urbanos sustentables (2.192.652 euros), tres mercados rurais sustentables (1.211.600,80 euros) e dúas zonas de afluencia turística (2.603.818,40 euros).

Na Coruña, o *Concello de Curtis recibirá 237.551 euros para a modernización do seu mercado. Pola súa banda, a *Deputación dá Coruña disporá de 692.237 euros para o fortalecemento da actividade comercial en zonas turísticas da provincia.

Na provincia de Pontevedra, o *Concello de Tui recibe 1.338.844 euros para a reforma e modernización do mercado municipal e a dixitalización e revitalización do comercio local. Tomiño disporá dunha subvención de 513.676 euros para o seu proxecto “A *Tenda”. A *Deputación de Pontevedra terá 499.972 euros para financiar o seu ‘Dá *túa *man', un proxecto que terá impacto en once pequenos municipios da provincia para mellorar a calidade de vida e fixar poboación. Ademais, o *Concello de Vigo é beneficiario de 1.911.580 euros de axuda para financiar o novo eixo comercial contorna ao centro comercial *Vialia e a nova estación AVE Vigo-*Urzáiz e a súa conexión coa Cidade da Xustiza (concretamente para a fase de implantación de medios mecánicos de mobilidade peonil en cálea Escultor Gregorio Fernández).

O *Concello de Ourense contará con 1.999.965  euros para activar os servizos dixitais para o tecido comercial da cidade. Finalmente, a *Deputación de Ourense resulta beneficiaria dunha axuda de: 474.077,60 euros para o seu proxecto ‘*CROu *Next *Generation UE: Dixital, Verde e Social', que implica ao  Comercio Rural de Ourense Allariz-Maceda, A Limia, *Baixa Limia e O Carballiño.

Estas subvencións englóbanse dentro do Plan de Recuperación, Transformación e *Resiliencia o diñeiro procede dos fondos *Next *Generation *EU, que contemplan unha dotación global de 415 millóns de euros entre os anos 2021 a 2023 para favorecer e impulsar a competitividade do pequeno comercio en todo o país.

 

DETALLE DOS PROXECTOS DA ADXUDICACIÓN PROVISIONAL EN GALICIA:

 

·      MERCADOS URBANOS SUSTENTABLES - 2.192.652€

 

o   AYUNTAMIENTO DE TUI. “Reforma y modernización del mercado municipal y digitalización y revitalización del comercio local de Tui”. Ayuda concedida: 1.338.844,00 €

 

O proxecto pretende pór en marcha un plan de modernización, dixitalización e revitalización do sector comercial do municipio, incluíndo a totalidade dos establecementos comerciais, o mercado municipal e o mercado semanal non *sedentario.

levarán a cabo obras para a rehabilitación, mellora da accesibilidade e adecuación do mercado municipal, medidas de dixitalización para o comercio local, medidas de sustentabilidade e economía circular, medidas relacionadas coa cadea de subministración e rastrexabilidade, medidas de formación e sensibilización.

 

Tanto a reforma do mercado municipal como a dinamización e modernización do comercio local forman parte das actuacións incorporadas ao Plan de Acción da Axenda Urbana de Tui que se está desenvolvendo na actualidade, dentro dos proxectos piloto promovidos por parte do Ministerio de Transporte, Mobilidade e Axenda Urbana.

 

ou   *CONCELLO DE TOMIÑO. “A *Tenda”.

Axuda concedida: 513.676,00 €

 

O proxecto A *TENDA concíbese como unha iniciativa de consolidación do traballo que vén realizando para evitar a perda do comercio de proximidade en Tomiño e na parroquia de *Goian. O proxecto ten como obxectivos:

 

§  Mellorar as infraestruturas urbanas e comerciais. O Concello de Tomiño dispón dun Plan de Mobilidade Urbana Sustentable, no que recollen unha serie de actuacións para lograr a plena accesibilidade eliminando barreiras arquitectónicas, mellorando as zonas de aparcadoiro comercial, creando zonas de descanso en rúas comerciais, mellorando a iluminación, o axardinamento e a estética urbana así como a implantación de formas de desprazamento máis sustentables nos núcleos urbanos comerciais de Tomiño e *Goian así como obras de mellora da eficiencia enerxética e adecuación de espazos interiores dos Mercados de *Goian e Tomiño.

 

§  Impulsar a dixitalización das empresas. É o aspecto máis destacado do proxecto integrando varias actuacións tales como a creación dunha plataforma dixital e intranet; ferramenta informática integrada por un conxunto de aplicacións orientadas á creación de redes no sector, á comunicación interna e á xeración de economías de escala, promovendo iniciativas colaborativas, á que poidan sumarse a *market *place existente, as canles curtas e actividades afíns. O proxecto expón actuacións personalizadas sobre as empresas para apoiar e facilitar a súa integración na plataforma “A *tenda”, tanto a nivel individual como colectivo, apoiando a xeración de contidos e a sincronización coas súas aplicacións web.

 

§  Profesionalizar a xestión colectiva reforzando o papel da xerencia do centro comercial aberto.

 

§  Consolidar a oferta e modernizala. Acciónelas remodelación e mellora da eficiencia enerxética e a instalación de despachos de billetes intelixentes que levarán a cabo o mercado de *Goian, teñen como obxectivo reforzar o seu papel como centro de distribución dos produtos locais e de tractor da actividade comercial. Instalaranse escaparates virtuais nos puntos máis significativos das áreas comerciais para dar maior visibilidade á oferta comercial e mellorarase a sinalización e a comunicación cos viandantes. Á vez implantará un servizo *wifi na súa contorna.

 

§  Sensibilizar sobre o consumo responsable e a sustentabilidade. O proxecto A *TENDA proponse apoiar ás canles curtas de distribución incorporando á plataforma dixital aos produtores locais á vez que contribúe a mellorar a oferta apoiando o desenvolvemento da economía local máis sustentable. Distribuír de elementos reutilizables para facer a compra co fin de sensibilizar e reducir o uso de elementos dun só uso tanto a comerciantes como a consumidores.

 

§  Mellorar os sistemas de enerxía mediante a instalación de placas solares e da eficiencia enerxética mediante a *substitución de luminarias. Implementar un sistema de etiquetaxe baseada en códigos *QR que permitan o control da rastrexabilidade dos produtos.

 

ou   *CONCELLO “DE OURENSE Servizos dixitais para o tecido comercial da cidade de Ourense”.

Axuda concedida: 1.999.964,80 €

Entre as principais necesidades identificadas no municipio de Ourense, caben mencionar o incremento da dixitalización dos comercios e a mellora da presenza en liña dos mesmos; o incremento da eficiencia no consumo enerxético mediante procesos de reciclaxe e reutilización de residuos; Incremento do grao de coñecemento estratéxico e dixital dos comercios para ofrecer modelos de negocio competitivos; incorporación de novas experiencias de compra e transformación do punto de venda; mellora da accesibilidade en vías públicas de alta actividade comercial; facilitar o acceso a información e formación de calidade tanto a aquelas persoas que desexan emprender no sector do comercio comerciante polo miúdo, mediante unha nova iniciativa como mediante a substitución xeracional.

 

A definición do proxecto ten como finalidade o cumprimento dos seguintes obxectivos:

 

§  Aumentar a competitividade mediante a dixitalización dos comercios comerciantes polo miúdo mediante plataformas en liña ferramentas innovadoras para lograr un incremento de vendas mediante.

§  Mellorar a eficiencia no consumo enerxético dos comercios a través de procesos tecnolóxicos de reciclaxe.

§  Utilizar o dato como elemento indispensable para coñecer as necesidades do sector.

§  Fomentar a creación de novos comercios e a substitución xeracional.

§  Para coñecer o grao de madurez dixital dos comercios e propor accións para o seu avance na dixitalización, levará a cabo un diagnóstico completo do comercio desde a perspectiva do seu plan de negocio, posicionamento na canle en liña, deseño plan de acción e acompañamento para a implantación de tecnoloxías recomendadas polo diagnóstico. Crearanse ferramentas innovadoras para a mellora da comunicación e promoción da actividade comercial (IMPULSAR Ourense ferramentas para a mellora da comunicación e promoción da actividade comercial e *Smart *OURO, plataforma de itinerarios comerciais intelixentes). Incorporarase a funcionalidade Click&*Collect aos portais web dos comercios para aumentar o seu atractivo a novos perfís de consumidores.

 

§  Para mellorar a eficiencia no consumo enerxético porase en práctica un novo sistema de recollida de residuos. Promoverase a accesibilidade universal en vías públicas de alta actividade comercial para lograr unha maior integración na actividade comercial.

 

Actuarase sobre todo o municipio pero, principalmente, na zona centro, a principal área comercial da cidade. A través de diferentes actuacións impactarase de forma directa sobre o 100% dos comercios.

 

·      MERCADOS RURAIS SUSTENTABLES - 1.211.600,80 €

 

o   AYUNTAMIENTO DE CURTIS. Modernización del mercado de Curtis. Ayuda concedida: 237.551,20 €

O proxecto de Modernización "do Mercado de Curtis" pretende impulsar a competitividade, innovación e modernización do Mercado de Curtis, por tratarse dun establecemento físico e non *sedentario situado nun concello rural. A actuación principal deste proxecto é a construción dunha nova cuberta que conecte as dúas naves do conxunto do recinto no que se realiza a feira comarcal de Curtis.

 

En paralelo realizaranse outras actuacións para favorecer a modernización do mercado como unha campaña publicitaria sobre o mercado, o fomento de uso de bolsas reutilizables e a reciclaxe de residuos, *sinaléctica dixital no mercado e actividades de formación para introducir o uso do TIC entre os comerciantes do mercado.

 

 

o   DIPUTACIÓN PROVINCIAL DE OURENSE. CROu Next Generation UE: Digital, Verde y Social_ (Comercio Rural de Ourense Allariz-Maceda, A Limia, Baixa Limia, O Carballiño) .

ou   Axuda concedida: 474.077,60 €

 

*CROu busca involucrar no proceso de dixitalización e sustentabilidade local ao comercio de 4 comarcas de Ourense que engloban 31 concellos. Preténdese que as contornas comerciais sexan máis amables e solidarios para persoas maiores e/ou con algunha discapacidade.

 

O proxecto conta con 14 actuacións que terán efectos positivos de forma “individual” e de forma “colectiva”, e que tales efectos positivos o sexan *multinivel: mostrando a potencialidade de dimensión do comercio local, mellorar no coñecemento do cliente e con iso o acceso ao mesmo, coa adaptabilidade da oferta á súa demanda, a posta en valor do carácter socio-ambiental do comercio local, e a asunción de corresponsabilidade que o consumidor ten no proceso de compra que realiza.

 

Con este proxecto incorpóranse canles de compra dixital local (*Apps de localización etc.) involúcrase ao consumidor na sustentabilidade e corresponsabilidade do comercio sustentable, facilítase acceso tecnolóxico á información do comercio local, mellórase a sustentabilidade de zonas de comercio local con efecto demostrativo, en definitiva, ponse en valor o efecto do comercio local sobre a calidade de vida da súa contorna, social, económico e #ambiental.

 

ou   *DEPUTACIÓN DE PONTEVEDRA. ‘Dá *túa *man'.

Axuda concedida: 499.972,00 €

 

ou   ‘Dá *túa *man' é un proxecto que actuará en 11 municipios pequenos de Pontevedra que se caracterizan por unha importante dispersión xeográfica, poboación envellecida, perda de poboación, falta de substitución xeracional, altas taxas de paro feminino, dificultade para adaptarse ás novas tecnoloxías e de medidas de economía circular. Estes municipios tamén contan con recursos turísticos estratéxicos, como o Camiño de Santiago e bens de interese cultural que supoñen un elemento tractor no reto demográfico desta zona. O proxecto ‘Dá *Túa *Man' é unha oportunidade para abordar os principais retos da actividade comercial de forma conxunta desde a alianza do comercio, turismo e cidadanía.

 

Contará con 9 actuacións para promocionar o pequeno comercio, promover o seu atractivo, fomentar prácticas sustentables, desenvolver unha

rede de comercio local, así como a capacitación dos comerciantes para facilitar a dixitalización e fomentar a economía circular.

 

·      ZONAS DE AFLUENCIA *TURISTICA - 2.603.818,40€

 

ou   *DEPUTACIÓN PROVINCIAL DÁ CORUÑA. Fortalecemento da actividade comercial en zonas turísticas da provincia da Coruña.

Axuda concedida: 692.237,60 €

 

Trátase de implantar un proxecto de mellora da dinamización comercial e zonas turísticas de forma integrada a través da cooperación intermunicipal dos Concellos de Betanzos, Pontedeume e Valdoviño, liderada pola *Deputación dá Coruña, que permita deseñar e implantar de forma piloto unha experiencia de produto turístico que relacione comercio e turismo tendo en conta a súa estreita relación e posibilidade de sinerxia.

 

O proxecto permitirá identificar as relacións existentes entre espazos turísticos e comerciais, analizando as sinerxias socioeconómicas e propostas estratéxicas conxuntas que permitan dinamizar espazos emblemáticos, mellorar o uso de locais comerciais, ampliar a oferta turística, fomentar a colaboración sectorial, incrementar as vendas do comercio e en definitiva mellorar a competitividade turística-comercial da provincia da Coruña.

 

Desenvolverase unha estratexia conxunta intermunicipal que permita unir forzas entre dous sectores, o turismo e o comercio, de tal forma que se retroalimenten e complementen entre si como motor de desenvolvemento económico.

 

 

ou   CONCELLO DE VIGO. Impulso do novo eixo comercial contorna ao CC *Vialia e a nova estación AVE Vigo/*Urzáiz e a súa conexión coa Cidade da Xustiza de Vigo- fase: implantación de medios mecánicos de mobilidade peonil en cálea Escultor Gregorio Fernández.

Axuda concedida: 1.911.580,80€

Con este proxecto contribúese a dar resposta ás problemáticas identificadas como as relacionadas coa orografía-desniveles ou ben coa caída da actividade comercial como consecuencia da crise derivada da *COVID entre outros. Desta forma o proxecto desprega unha serie de actuacións de redeseño do espazo urbano e mellora da experiencia turística e comercial ao longo dun eixo de 700 metros lineais co obxectivo de estruturar, revitalizar e conectar os principais espazos públicos, comerciais, de servizos e atractivos turísticos a través de itinerarios accesibles adaptados ao peón que salven os grandes desniveis existentes.

 

O proxecto prevé materializar un itinerario turístico comercial apoiándose en investimentos na vía pública para a mellora da accesibilidade, mobilidade peonil e sinalización do itinerario; investimentos en dixitalización que melloren a experiencia comercial e turística e faciliten información sobre o comportamento dos usuarios para mellorar a toma de decisión facendo un uso intensivo das novas tecnoloxías; investimentos en sustentabilidade e economía circular que contribúan a mitigar os efectos do cambio climático sobre a actividade turística e comercial de Vigo, e a cumprir cos compromisos europeos adquiridos pola cidade en materia de residuos; e finalmente investimentos en formación que impulsen a dixitalización.