José Miñones traslada o compromiso do Goberno coa seguridade viaria e o traballo da DXT para reducir á metade as mortes na estrada para o ano 2030

José Miñones traslada o compromiso do Goberno coa seguridade viaria e o traballo da DXT para reducir á metade as mortes na estrada para o ano 2030

08/12/2022

“Cada morte na estrada é unha traxedia inasumible que se pode e débese evitar”, manifesta o delegado

Recibe ao tenente coronel Hidalgo e bríndalle a súa colaboración para facer cumprir as normas nas estradas galegas

Valora a campaña da DXT para combater o consumo de alcol e drogas ao volante

Comprométese a trasladar as demandas de Stop Accidentes para implementar ferramentas de atención integral ás vítimas de tráfico a través da Administración


O delegado do Goberno en Galicia, José Miñones, mantivo senllas reunións co novo xefe do sector de Tráfico da Garda Civil en Galicia, o tenente coronel Antonio Hidalgo, e coa presidenta da asociación de axuda e orientación aos afectados por accidentes de tráfico Stop Accidentes Galicia, Jeanne *Picard. En ambos os encontros, José Miñones trasladou o compromiso firme do Goberno coa redución da sinistralidade nas estradas a través da posta en marcha da nova Estratexia de Seguridade Viaria 2030, con normas  e medidas impulsadas pola Dirección Xeral de Tráfico (DXT) coa meta de reducir á metade o número de mortes e lesións graves causadas por accidentes nas estradas para o ano 2030. “Cada morte na estrada é unha traxedia inasumible que se pode e débese evitar”, manifestou o delegado.

José Miñones felicitou ao tenente coronel Fidalgo polo seu recente nomeamento como responsable de Tráfico na comunidade e brindoulle a súa colaboración para facer cumprir as normas nas estradas galegas e previr accidentes. Durante o seu encontro, analizaron tamén o transcurso da nova campaña especial de vixilancia e control de alcol e drogas que a  Dirección Xeral de Tráfico (DXT) activou o pasado luns e que estenderá ata o próximo día 11 coa finalidade de garantir a seguridade viaria de todos os usuarios durante a ponte.

Por outra banda, o delegado escoitou as propostas e demandas da presidenta de Stop Accidentes e expresoulle a súa coincidencia na necesidade de adoptar todas as medidas precisas e implicar a todos os actores para combater a sinistralidade viaria. O delegado trasladou ademais a Jeanne *Picard as iniciativas que o Goberno puxo en marcha nos últimos anos para atallar esta secuela. Leste mesmo verán, presentouse a nova Estratexia de Seguridade Viaria 2030, coa que o executivo trata de involucrar a todos  “os axentes e administracións implicados” para “conseguir, entre todos, un modelo de seguridade máis eficiente e sustentable nas nosas estradas” seguindo a Estratexia de Seguridade Viaria 2030. Esta estratexia é o marco co que a Dirección Xeral de Tráfico (DXT) márcase o obxectivo de reducir á metade o número de mortes e lesións graves causadas por accidentes nas estradas.

O delegado destacou tamén a modificación da Lei de Tráfico que entrou en vigor en marzo, con novas normas para incrementar a seguridade viaria, disuadindo de condutas que implica un perigo ao volante, como o uso do móbil, o exceso de velocidade ou o consumo de sustancias. Jeanne *Picard expresou a súa preocupación pola incidencia de drogas e alcol, presentes case na metade das mortes na estrada, un feito que a DXT persegue en campañas como a que se desenvolve esta semana. A presidenta de STOP Accidentes tamén coincidiu na importancia de reforzar  a seguridade na contorna dos centros escolares. O delegado comprometeuse, ademais, a trasladar as súas demandas para implementar ferramentas a través da Administración para a atención integral ás vítimas de tráfico.

 

A Estratexia de Seguridade Viaria 2030 e o Plan Bienal 2022-2023

A nova estratexia de seguridade viaria está aliñada cos obxectivos da Axenda 2030 das Nacións Unidas e entronca cos pasos firmes que deu o Goberno en materia de tráfico desde 2018: intensa actividade reguladora; melloras tecnolóxicas nos sistemas de control, vixilancia e auxilio ao condutor; e integración da seguridade viaria na planificación dos investimentos en infraestruturas.

A estratexia ten carácter nacional e actúa de maneira integral sobre a infraestrutura, as contornas, os vehículos, o *postaccidente e o usuario, a través de lexislación, vixilancia, tecnoloxía, educación e formación. A súa materialización concrétase en plans de actuación que fixan as accións de seguridade viaria máis relevantes a curto prazo.

O primeiro dos Plans Bienais desta estratexia desenvólvese entre 2022-2023 e aposta pola educación, a formación e a información para que os usuarios das vías estean formados e capacitados, xunto con accións de vixilancia e control das normas de tráfico e con melloras en vehículos e infraestruturas. Algunhas das accións recollidas neste plan bienal son as seguintes:

 

1.        Este curso escolar ha comezado a impartirse de forma gradual a educación en mobilidade segura e sustentable. Por primeira vez na historia do noso país, a formación en mobilidade segura e sustentable inclúese no currículo escolar.

 

2.        Novo título na Formación Profesional este curso 2022-2023. O Ministerio de Educación, por proposta da DXT, creou o novo título de Técnico Superior en Mobilidade Segura e Sustentable que tamén comeza a súa andaina este curso. Este novo título pon en valor a mobilidade e permitirá capacitar aos alumnos, futuros profesionais, para atender a demanda crecente deste sector. Habilita tamén para ser profesor de escolas particulares de condutores.

 

3.        Cursos de Condución Segura e Eficiente para motos e turismos. Consolidados como boa práctica, incluíronse na Lei de Tráfico como un instrumento que permitirá aos condutores recuperar dous puntos do seu saldo se os realizan.

 

4.        Cursos para traballadores en moto bonificados pola Fundación para a Formación no Emprego a pedimento da DXT.

 

5.        Novo permiso de conducir *B-1 a partir dos 16 anos. Habilitará para conducir *cuatriciclos de motor con velocidade máxima superior a 45km/*h. Ata agora, estes vehículos só poden conducirse co permiso *B. Con esta medida preténdese promover os vehículos eléctricos e aumentar as opcións de mobilidade en áreas de menor densidade de poboación.

 

6.        Renovación de permisos. Revisión e actualización dos prazos de renovación dos permisos de conducir #de acordo con o previsto na Directiva Europea de Permisos de Conducir, ampliándoo para os mozos e reducíndoo para os maiores.

 

7.        Actualización del Protocolo de exploración médico-psicológica en Centros de Reconocimiento de Conductores en colaboración con el Ministerio de Sanidad y la Sociedad Española de Medicina del Tráfico.

 

8.        Maior regulación dos vehículos de mobilidade persoal en coordinación cos concellos.

 

9.        Potenciar o vehículo conectado. Durante estes dous anos implantaranse os casos de uso de *geolocalización dos vehículos de auxilio, o novo sinal V-16, as obras, as probas deportivas e os transportes especiais. Ademais potenciarase a conectividade con municipios.

 

10.      Novo Regulamento de Vehículos Históricos que facilitará e simplificará o procedemento para a clasificación dun vehículo histórico.

 

11.      Aprobación dun novo catálogo de sinais verticais e horizontais (urbanas e interurbanas), así como a colaboración cos titulares das vías para a promoción de solucións de deseño seguro da infraestrutura (zonas de adiantamentos, tramos de estradas 2+1) deseño de marxes e solucións para a redución das saídas de vía.