María Rivas traslada a Stop Accidentes o compromiso firme do Goberno coa redución da sinistralidade nas estradas a través da posta en marcha da nova Estratexia de Seguridade Viaria 2030

María Rivas traslada a Stop Accidentes o compromiso firme do Goberno coa redución da sinistralidade nas estradas a través da posta en marcha da nova Estratexia de Seguridade Viaria 2030

01/12/2022

A subdelegada sinala que a “a seguridade viaria é unha cuestión que implica a toda a sociedade” e insta a “lograr, entre todos, unha cultura da mobilidade segura”

A Dirección Xeral de Tráfico (DXT) márcase o obxectivo de reducir á metade o número de mortes e lesións graves causadas por accidentes nas estradas para o ano 2030

“Cada morte na estrada é unha traxedia inasumible que se pode e débese evitar”


A subdelegada do Goberno na Coruña, María Rivas, reuniuse esta mañá coa presidenta da asociación de axuda e orientación aos afectados por accidentes de tráfico Stop Accidentes, Jeanne *Picard. Durante o encontro, celebrado na Subdelegación, María Rivas escoitou e recolleu as demandas da entidade e trasladou o compromiso firme do Goberno coa redución da sinistralidade nas estradas mediante a aplicación da nova Estratexia de Seguridade Viaria 2030, presentada este verán.

A subdelegada incidiu en que se trata de actuar “todos os axentes e administracións implicados” para “conseguir, entre todos, un modelo de seguridade máis eficiente e sustentable nas nosas estradas” seguindo a Estratexia de Seguridade Viaria 2030. Esta estratexia é o marco co que a Dirección Xeral de Tráfico (DXT) márcase o obxectivo de reducir á metade o número de mortes e lesións graves causadas por accidentes nas estradas.

María Rivas sinalou que “a nova estratexia de seguridade viaria está aliñada cos obxectivos da Axenda 2030 das Nacións Unidas” e que entronca cos “pasos firmes” que deu o Goberno en materia de tráfico desde 2018: intensa actividade reguladora; melloras tecnolóxicas nos sistemas de control, vixilancia e auxilio ao condutor; e integración da seguridade viaria na planificación dos investimentos en infraestruturas.

“A seguridade viaria é unha cuestión que implica a toda a sociedade”, sinalou María Rivas, e agradeceu a Jeanne *Picard a súa loita e a súa achega para evitar novas mortes na estrada. Por iso, instou a lograr, “entre todos, unha cultura da mobilidade segura” porque “cada morte na estrada é unha traxedia inasumible que se pode e débese evitar”, concluíu.

 

A Estratexia de Seguridade Viaria 2030 e o Plan Bienal 2022-2023

A Estratexia de Seguridade Viaria 2030 ten carácter nacional e actúa de maneira integral sobre a infraestrutura, as contornas, os vehículos, o *postaccidente e o usuario, a través de lexislación, vixilancia, tecnoloxía, educación e formación. A súa materialización concrétase en plans de actuación que fixan as accións de seguridade viaria máis relevantes a curto prazo.

O primeiro dos Plans Bienais desta estratexia desenvólvese entre 2022-2023 e aposta pola educación, a formación e a información para que os usuarios das vías estean formados e capacitados, xunto con accións de vixilancia e control das normas de tráfico e con melloras en vehículos e infraestruturas. Algunhas das accións recollidas neste plan bienal son as seguintes:

1.        Este curso escolar ha comezado a impartirse de forma gradual a educación en mobilidade segura e sustentable. Por primeira vez na historia do noso país, a formación en mobilidade segura e sustentable inclúese no currículo escolar.

2.        Novo título na Formación Profesional este curso 2022-2023. O Ministerio de Educación, por proposta da DXT, creou o novo título de Técnico Superior en Mobilidade Segura e Sustentable que tamén comeza a súa andaina este curso. Este novo título pon en valor a mobilidade e permitirá capacitar aos alumnos, futuros profesionais, para atender a demanda crecente deste sector. Habilita tamén para ser profesor de escolas particulares de condutores.

3.        Cursos de Condución Segura e Eficiente para motos e turismos. Consolidados como boa práctica, incluíronse na Lei de Tráfico como un instrumento que permitirá aos condutores recuperar dous puntos do seu saldo se os realizan.

4.        Cursos para traballadores en moto bonificados pola Fundación para a Formación no Emprego a pedimento da DXT.

5.        Novo permiso de conducir *B-1 a partir dos 16 anos. Habilitará para conducir *cuatriciclos de motor con velocidade máxima superior a 45km/*h. Ata agora, estes vehículos só poden conducirse co permiso *B. Con esta medida preténdese promover os vehículos eléctricos e aumentar as opcións de mobilidade en áreas de menor densidade de poboación.

6.        Renovación de permisos. Revisión e actualización dos prazos de renovación dos permisos de conducir #de acordo con o previsto na Directiva Europea de Permisos de Conducir, ampliándoo para os mozos e reducíndoo para os maiores.

7.        Actualización del Protocolo de exploración médico-psicológica en Centros de Reconocimiento de Conductores en colaboración con el Ministerio de Sanidad y la Sociedad Española de Medicina del Tráfico.

8.        Maior regulación dos vehículos de mobilidade persoal en coordinación cos concellos.

9.        Potenciar o vehículo conectado. Durante estes dous anos implantaranse os casos de uso de *geolocalización dos vehículos de auxilio, o novo sinal V-16, as obras, as probas deportivas e os transportes especiais. Ademais potenciarase a conectividade con municipios.

10.      Novo Regulamento de Vehículos Históricos que facilitará e simplificará o procedemento para a clasificación dun vehículo histórico.

11.      Aprobación dun novo catálogo de sinais verticais e horizontais (urbanas e interurbanas), así como a colaboración cos titulares das vías para a promoción de solucións de deseño seguro da infraestrutura (zonas de adiantamentos, tramos de estradas 2+1) deseño de marxes e solucións para a redución das saídas de vía.