María Rivas presenta en Valdoviño o plan “A Administración preto de ti”, que achegará as xestións administrativas a 67 concellos da provincia para avanzar na cohesión territorial

María Rivas presenta en Valdoviño o plan “A Administración preto de ti”, que achegará as xestións administrativas a 67 concellos da provincia para avanzar na cohesión territorial

21/11/2022

A subdelegada do Goberno dá inicio en Valdoviño a este programa, que na provincia da Coruña favorecerá a 274.000 habitantes de pequenos concellos

“Este Goberno traballa para dar ferramentas dixitais á poboación do rural e agora, tamén, para ensinar a aproveitalas nas súas relacións coas administracións”

Persoal da Subdelegación do Goberno desprazarase aos concellos da iniciativa para informar á cidadanía dos trámites que pode realizar desde o domicilio e ensinarlles a facer estas xestións de forma dixital


A subdelegada do Goberno na Coruña, María Rivas, presentou hoxe en Valdoviño o plan “A Administración Preto de Ti”, que achegará as ferramentas da administración dixital a 67 concellos da provincia. O Concello de Valdoviño é a primeira parada desta iniciativa, enmarcada nas políticas de reto demográfico do Ministerio de Política Territorial en colaboración coa FEMP e que permite avanzar na eliminación da fenda dixital.

“Achegamos a Administración do século *XXI ás vilas, póndoa directamente ao servizo dos veciños e veciñas para fortalecer a cohesión social e territorial e reforzar a igualdade de oportunidades”, sinalou a subdelegada, á vez que destacou que na Coruña se beneficiarán desta iniciativa 274.000 persoas. En total, en Galicia beneficiaranse 640.000 persoas.

María Rivas supervisou na Casa da Cultura de Valdoviño a primeira sesión deste programa. Fíxoo acompañado polo alcalde do municipio, Alberto González, e o secretario xeral da Delegación do Goberno, Alberto de la Fuente. Alí agradeceu a colaboración dos concellos, “pois este programa non sería posible sen a súa implicación, e dos funcionarios e funcionarias públicas que percorrerán as diferentes vilas da provincia nos próximos meses de maneira voluntaria”. “Este Goberno traballa para dar ferramentas dixitais á poboación do rural e agora, tamén, para ensinar a aproveitalas nas súas relacións coas administracións”, subliñou a subdelegada.

Asesorar e xestionar

“Buscamos que o Estado estea máis presente no territorio e, en particular, nos municipios menos poboados. Que ninguén senta desprazado á hora de realizar trámites telemáticos e que a cidadanía dispoña da información adecuada para as súas xestións coa Administración”, detallou María Rivas.

O Plan seguirá un calendario establecido en cooperación cos concellos. Cada semana, funcionarios e funcionarias das subdelegacións desprazaranse a estas localidades, todas elas cunha poboación inferior a 8.000 habitantes, para ensinar ás persoas interesadas a relacionarse coa Administración de forma dixital, resolver dúbidas e tramitar, entre outros, o certificado dixital do FNMT, imprescindible para moitas xestións e que só se pode tramitar coa presenza física da persoa que o solicita.

Actualmente, a Administración Xeral do Estado ofrece a posibilidade de realizar de maneira dixital a maior parte das xestións e das comunicacións cos seus departamentos, desde trámites básicos, como as prestacións, o pago de impostos, permisos de condución, abono de taxas públicas, solicitudes de axudas ao estudo ou certificados de vida laboral, ata a solicitude de subvencións, que en moitos casos só pódese xestionar telematicamente.

O catálogo de servizos electrónicos da Subdelegación do Goberno na Coruña ofrece 125 trámites de maneira telemática, entre os que se atopan xestións relacionadas cos servizos de Estranxeiría, pago de taxas, comunicación de mobilizacións, validación de títulos universitarios estranxeiros ou a presentación de queixas ou suxestións ante a Administración.