Maica Larriba recuerda a las 11 víctimas que perdieron la vida en las carreteras de la provincia en lo que va de año

Concentración e minuto de silencio

21/11/2022

En 2021 rexistráronse nas estradas da provincia 1.662 accidentes que ocasionaron 34 falecidos, 146 persoas ingresadas en hospitais e 2.218 feridas non hospitalizadas.


Pontevedra, 21 de novembro de 2022.- A subdelegada do Goberno en Pontevedra, *Maica *Larriba, lembrou hoxe a todas as vítimas de accidentes de tráfico e, en especial, “ás 11 persoas que perderon a vida nas estradas da provincia de Pontevedra no que vai de ano. “Isto implica unha redución en 7 con respecto ao 2021, onde se rexistraron 18 en leste mesmo período, pero non poderemos estar satisfeitos ata que o número de persoas falecidas e feridas nas nosas estradas sexa de cero”, sinalou.

A subdelegada fixo estas declaracións no acto de lectura do manifesto e minuto de silencio organizado pola Subdelegación do Goberno en Pontevedra e pola Xefatura Provincial de Tráfico con motivo da celebración do Día Mundial en Recordo das Vítimas de Tráfico, que tivo lugar no vestíbulo da propia Subdelegación posto que as condicións meteorolóxicas impediron a súa realización no exterior. Tamén participaron no acto a xefa provincial da DXT, Paula *Yubero, o coronel da *Comandancia da Garda Civil de Pontevedra, Simón *Venzal, o capitán xefe do Subsector de *Trafico, Antonio Pérez *Piteira, o inspector xefe provincial de Operacións da Policía Nacional, Luís Ortiz, o deputado provincial, Gregorio *Agís, o xerente da Asociación Alento, Gonzalo Mira e a presidenta de Ponte a Conducir, Alba María González.

*Maica *Larriba indicou, en primeiro lugar, que “hoxe é un día para o recordo, para ter sempre presentes a todas as persoas falecidas e feridas como consecuencia dos sinistros viarios e ás súas familias”. “É o día tamén”, engadiu, “do agradecemento pola dedicación e entrega dos axentes de tráfico, dos membros dos equipos de auxilio e emerxencias, dos profesionais das empresas de conservación e explotación de estradas, dos profesionais sanitarios e médicos e de todos aqueles que se ocupan diariamente das traumáticas consecuencias dos falecementos e lesións nas nosas vías”. Así mesmo, agradeceu “o encomiable labor que as organizacións de vítimas realizan nos ámbitos da prevención, concienciación, atención e reinserción das persoas afectadas pola violencia viaria”.

En segundo lugar a subdelegada subliñou que “tamén o de hoxe é un día para o compromiso, compromiso da sociedade, das administracións e das empresas  por atender as vítimas de sinistros de tráfico e ás súas familias, de loitar contra os comportamentos *incívicos e de traballar por unha seguridade viaria humana e construída sobre o principio de protección das persoas”. 

O manifesto fixo tamén referencia aos progresos en materia de seguridade viaria que se lograron en España e que conseguiron que o noso país alcanzase unha das taxas máis baixas de persoas falecidas por millón de habitantes da Unión Europea. Tamén lembrou a aprobación da Estratexia de Seguridade viaria 2030 que ten como obxectivo reducir ao 50% o número de persoas que falezan ou resulten feridas graves como resultado dun accidente de tráfico. 

“A mellor homenaxe e recoñecemento que lle podemos facer ás vítimas e aos seus familiares”, concluíu a subdelegada, “é comprometernos con ese obxectivo, aceptando como ruta a que marca o Sistema Seguro, cuxo principio básico é que ningún fallo humano teña consecuencias mortais graves. O reto é grande e require acción desde hoxe”. 

Comisión de seguridade viaria
A subdelegada do Goberno tamén avanzou hoxe algúns datos relativos a sinistralidade viaria en 2021 extraídos da recente reunión da Comisión Provincial de Seguridade viaria. Así, informou de que no ano 2021 rexistráronse nas estradas da provincia 1.662 accidentes que ocasionaron 34 falecidos, 146 persoas ingresadas en hospitais e 2.218 feridas non hospitalizadas, cifras que a subdelegada cualificou como “inasumibles”. 
A condución distraída e o exceso de velocidade foron os factores máis presentes accidéntesnos con vítimas en vías interurbanas, sendo o incumprimento da prioridade o factor concorrente máis presente accidéntesnos en vías urbanas. 

O balance tamén mostrou que os peóns son o colectivo en canto ao medio de desprazamento máis vulnerable, seguido de usuarios de bicicletas, ciclomotores, *MVP e motocicletas. En canto a idade, os rangos máis vulnerables foron os nenos menores de 14 e os maiores de 64, alcanzando este último grupo o 32,35% de todas as vítimas mortais do ano 2021.

Con todo, *Maica *Larriba fixo referencia novamente aos progresos en seguridade viaria que se produciron en España e destacou que o número de vítimas mortais en accidentes na provincia de Pontevedra pasou de 123 en 1993 a 34 en 2021 un 72,3% menos. “A pesar de todo”, explicou, “non nos conformamos e non poderemos estar satisfeitos ata que o número de vítimas sexa cero”. 

Doutra banda, a subdelegada informou de que o parque móbil da provincia de Pontevedra experimentou en 2021 un crecemento do 1% respecto ao ano anterior, alcanzando os 784.530 vehículos. Aumentaron un 5% as motocicletas, mais os turismos seguen sendo o vehículo maioritario e supoñen o 71% do parque móbil provincial.
O censo de condutores en 2021 aumentou lixeiramente fronte ao 2020 con 598.791 censados dos que o 46% son mulleres.