Isabel Rodríguez pide aos peóns que tomen todas as medidas de *autoprotección durante a presentación dunha campaña de repartición de chalecos reflectores da Dirección Xeral de Tráfico

14/12/2021

A subdelegada do Goberno, o alcalde de Meira e o xefe provincial de Tráfico acompañan aos axentes da Agrupación de *Trafico da Garda Civil na repartición de chalecos reflectores

Durante a campaña, que comezou hoxe en Meira e continuará ata xaneiro, vanse a repartir 500 chalecos reflectores

Dous peóns morreron atropelados na provincia no que vai de ano e 57 *sufriron feridas


A subdelegada do Goberno, Isabel Rodríguez, fixo hoxe un chamamento aos peóns para que tomen todas as medidas de *autoprotección  que son especialmente importantes durante os meses de inverno nos que a falta de luz e o mal tempo diminúen a visibilidade. Realizou esta advertencia durante a presentación dunha nova campaña da Dirección Xeral de Tráfico de repartición de chalecos reflectores para axudar aos peóns a aumentar a súa visibilidade.

Isabel Rodríguez acompañou aos axentes da Agrupación de Tráfico da Garda Civil que comezaron en Meira a repartición dos chalecos  reflectores  da Dirección Xeral de Tráfico. No acto participaron tamén o alcalde de Meira, Antonio de Deus; o xefe provincial de Tráfico, Anxo Álvarez, e o tenente da Garda Civil de Tráfico, José Manuel López Santiso.

Rodríguez explicou que coa campaña, na que se van a repartir 500 chalecos  reflectores entre este mes e o de xaneiro, preténdese sensibilizar aos  *usarios da vía, tanto peóns como condutores, sobre a importancia de ver e ser vistos, así como de cumprir as normas de circulación.

O obxectivo é loitar contra o goteo de peóns que son vítimas de atropelos nas estradas da provincia.

No que vai de 2021 rexistráronse 18 accidentes por atropelo nas estradas e travesías lucenses, dos case 100 computados no conxunto da Comunidade Autónoma. A esa cifra hai que sumar outros 40 atropelos en vía urbana. En 2019 contabilizáronse case 70 accidentes nos que resultaron afectados peóns e case outros 50 o ano pasado.

Aínda que a maior parte dos atropelos con vítimas teñen lugar en vías urbanas (entre o 70 e o 76% durante o tres últimos anos), as consecuencias máis graves rexístranse na estrada convencional. Así, por desgraza, cada ano seguen morrendo peóns nas estradas e travesías da provincia. Foron 4 os falecidos en 2019, 2 durante 2020 e 2 no que vai de 2021. Mentres que en zona urbana apréciase unha tendencia descendente: 1 persoa en 2019, ningunha en 2020 nin no que vai de ano. Hai que remontarse a 2017 para computar dúas vítimas mortais.

O número de feridos hospitalizados este ano é similar en vías urbanas e fóra delas: 6 e 5, respectivamente. Aínda que se rexistran máis vítimas feridas non hospitalizadas en vías urbanas, tamén se aprecia un descenso, probablemente debido aos novos límites de velocidade e as medidas de acougado do tráfico introducidas por moitas localidades. Con todo, mantense relativamente constante en estradas e travesías. En total rexistráronse 44 persoas feridas o ano pasado e 82 en 2019, mentres que se contabilizaron 57 ata o 8 de decembro de 2021.

Se en vías interurbanas o tipo de accidente máis habitual é o atropelo nun paso de peóns sinalizado, na estrada a *casuística    é máis variada. A solución pasa necesariamente polo compromiso de peóns e condutores para facerse visibles, manter a atención e cumprir as normas en todo momento.

A IMPORTANCIA DE FACERSE VER

Facerse ver é vital, especialmente cando se circula en vías sen beirarrúas e en condicións de escasa luminosidade, non soamente de noite senón ao amencer, á tardiña ou en calquera día de mal tempo, o que na nosa provincia equivale a gran parte do inverno.

Segundo os datos que manexa a Dirección Xeral de Tráfico, de noite ou con mal tempo, a distancia á que o condutor detecta a presenza dun peón pode ser de soamente de 20 metros se o peón viches roupa escura e a vía non dispón de iluminación artificial. Esa distancia sobe a uns 40 metros se leva roupa de cores claras, pero pór o chaleco reflector increméntaa a máis 150 metros.

Se temos en conta que un vehículo que circula a 60 km/ *h percorre case 17 metros por segundo, que son 22 a 80 km/ *h e 25 a 90 km/ *h -límite de velocidade xenérico en vías interurbanas- e que a distancia de detección con firme seco é duns 35 metros a 60 km/ *h e de 65 ou 70 metros a 90 km/ *h, cifras que se duplican  *holgadamente se o firme está húmido ou esvaradío, compréndese a importancia de que os peóns resulten visibles canto antes para o resto de usuarios da vía. Máis aínda se temos en conta que un peón atropelado a 60 km/ *h ten aproximadamente un 80% de probabilidades de falecer.

RECOMENDABLE SEMPRE PARA CIRCULAR POR ESTRADA

O uso deste elemento de seguridade, en calquera caso de custo moi reducido, é obrigatorio para os peóns que circulen pola beiravía ou, de ser imprescindible, pola calzada, entre a posta e a saída do sol ou en condicións de visibilidade reducida, aínda que é moi recomendable o seu uso sempre que se teña que circular por estrada, a calquera hora do día.

Con todo, o chaleco por si só non basta para evitar o accidente se o peón camiña sen prestar atención aos vehículos que se achegan ou por unha banda da vía que non permite que estes lles poidan ver, ou se irrompe ou cruza a calzada sen confirmar previamente que non se aproxima ningún vehículo. En máis do 34% dos accidentes mortais e graves entre 2019 e 2021 na provincia os peóns atropelados cruzaron ou circulaban *antirreglamentariamente pola vía.

As estatísticas mostran, así mesmo, que nun número significativo dos sinistros influíu unha distracción por parte dos condutores de vehículos, así como, en máis do 20% dos accidentes mortais ou graves entre 2019 e 2021, ou conducir baixo os efectos do alcol.