Pedro Blanco destaca en Pontevedra que “el Gobierno cumple con Galicia” impulsando las grandes infraestructuras para mejorar la movilidad en el territorio

Pedro Blanco destaca en Pontevedra que “el Gobierno cumple con Galicia” impulsando las grandes infraestructuras para mejorar la movilidad en el territorio

27/12/2024

Inaugurou xunto ao subdelegado en Pontevedra, Abel Losada, o primeiro tramo de 7,7 km da futura autovía de circunvalación de Pontevedra no que o Goberno investiu 94 millóns de euros
Cualificou a posta en marcha como “un novo éxito” do Ministerio de Transportes e Mobilidade Sustentable que dirixe Óscar Ponte
A nova infraestrutura permite reducir o tráfico no actual acceso sur pola *N-550 e mellorar as condicións de circulación e a seguridade viaria
O delegado lembrou que nos próximos días está previsto que se abra ao tráfico o viaduto de Ou Castro e o tramo da A-54 entre Melide e Palas de Rei


O delegado do Goberno en Galicia, Pedro Branco, destacou este venres en Pontevedra que “o Goberno cumpre con Galicia” impulsando grandes infraestruturas para mellorar a mobilidade no territorio. Fíxoo durante o acto de inauguración do primeiro tramo da A-57 entre as localidades de Vilaboa e A *Ermida, no que estivo acompañado polo subdelegado do Goberno en Pontevedra, Abel Losada, e os alcaldes de Pontevedra, Miguel Anxo Fernández Lores; Vilaboa, César Poza, e Ponte Caldelas, Sara Inés Vega.

“Despois de 9 anos dunhas obras de gran complexidade, traemos un agasallo de Reyes para a comarca de Pontevedra, a obra máis importante que se executou na contorna da capital da provincia nos últimos anos”, destacou o delegado, que lembrou que o Goberno se comprometeu a tela lista antes de que finalizase o ano. “Falamos dun novo éxito do Ministerio de Transportes que dirixe o ministro Óscar Ponte”, apostilou.

Neste sentido, Pedro Branco afirmou que o impulso do Goberno de España ás grandes infraestruturas de Galicia “é *palmario nesta recta final do ano”, xa que, ademais da posta en servizo da A-57, está previsto que a próxima semana se abra o viaduto de Ou Castro na A-6 e, nos primeiros días de xaneiro ocorra o mesmo co tramo da A-54 entre Palas de Rei e Melide, “tres pasos de xigante para as infraestruturas de comunicación de Galicia que reforzan a cohesión social e territorial e que supuxeron un investimento enorme e importantes desafíos técnicos”, apuntou.

No caso do tramo da A-57 que hoxe entra en servizo, o Ministerio de Transportes e Mobilidade Sustentable investiu 94 millóns de euros na construción de 7,7 km de vía, incluíndo obra, expropiacións e asistencias técnicas, o que permite mellorar notablemente a mobilidade e a seguridade viaria na contorna metropolitana de Pontevedra.

Non en balde, a apertura desta infraestrutura de alta capacidade no sueste da cidade de Pontevedra permite reducir a presión do tráfico sobre o actual acceso sur pola *N-550 e redistribuílo.

A nova estrada entre Vilaboa e A *Ermida está formada por un tramo de 5,7 km con sección de autovía (catro carrís, dous para cada sentido) e outro de 2 km con formato 2+1, que ten a función de ramal de conexión da A-57 coa remodelada ligazón de Figueirido (Vilaboa), onde conectan a AP-9, a *N-550 e a *N-554.

Esta remodelación da ligazón de Figueirido permitirá acceder a Redondela e Pontevedra, a través da *N-550, conectar coa AP-9 en sentido Norte e a través da *N-554 acceder á AP-9 na Ponte de Rande.

Características do novo tramo

O novo tramo da A-57 sitúase na contorna metropolitana de Pontevedra, conectando esta cidade con Vilaboa e percorrendo os núcleos da *Ermida, *Pintos, Valladares, *Pumariño, *Bértola, Outeiro e Boullosa. 

Conta con sete pasos superiores, un dos cales dá continuidade ao Camiño de Santiago portugués, catro pasos inferiores e catro viadutos, tres os cales cruzan os ríos *Pintos, *Pobo e Ou Barco.

  • Barco, con 159 metros de lonxitude, dous taboleiros e catro vans de 40 metros cada un, aproximadamente.
  • *Pintos, de 89 metros de longo, un taboleiro e tres vans de 30 metros cada un, aproximadamente.
  • *Pobo, con 103 metros, dous taboleiros e tres vans de 34 metros cada un, aproximadamente.
  • Ferrocarril Pontevedra-Redondela, de 314 metros de lonxitude e 9 vans, que pasa por encima da antiga liña ferroviaria e debaixo da liña de alta velocidade.

Esta última estrutura resolve con elegancia as complexas condicións xeométricas de ter que cruzar sobre a antiga vía do ferrocarril e baixo o viaduto do Marco da Liña de Alta velocidade do eixo Atlántico Ferroviario, encaixando o seu trazado entre as pilas existentes.

Ademais, o tramo conta con tres enlaces que mellora a permeabilidade e a conectividade da zona:

  • Ligazón A *Ermida, coa estrada *PO-532
  • Ligazón de Vilaboa coa A-57, a *N-554*R e a *PO-0001
  • Ligazón de Vilaboa coa *N-550, *N-554 e AP-9.

Respecto ambiental

Toda a actuación realzouse co máximo respecto ambiental e paisaxístico, co obxectivo de contribuír a mitigar as emisións de CO2 e manter a riqueza cultural e paisaxística da zona. Por exemplo, instaláronse na glorieta de final da A-57 farois autónomos provistas de alimentación solar e baterías.

Executáronse *hidrosiembras nos noiros dos terrapléns, plantacións nas canles, e glorietas e un tratamento en varios noiros de desmonte, mediante *geomalla e proxección de terra vexetal e sementeira.

Foron deseñados 2,8 hectáreas de sumidoiros naturais de CO2, mediante plantacións autóctonas reducindo a pegada de carbono da obra.

Ademais, foi trasladado un hórreo en *Pintos e foi restaurado o muíño de *Soutelo. Foi reposto o marco *legoeiro que sinalaba as antigas leguas do Camiño Real en Ou Marco, Vilaboa.

Autovía de Circunvalación

O proxecto da autovía de Circunvalación de Pontevedra conta con outros dous tramos contiguos (Curro-*Pilarteiros e *Pilarteiros-A *Ermida), que permitirán conformar un novo arco viario de 21 quilómetros, que servirá como alternativa sen peaxe e de gran capacidade á actual *N-550, enlazando con varias vías como a AP-9, a *N-550, a *N-554 e a *N-541.