Coordinador validador, d’accés, de les sol•licituds, vinculat... què és tot això?

21/05/2009

És habitual el dubte (tant per part de les autoritats competents finals com pels mateixos coordinadors) sobre quin paper juguen els diferents tipus de coordinador amb què pot tenir relació una autoritat: coordinador validador, coordinador d’accés a una àrea legislativa, coordinador de les sol·licituds o un coordinador ‘vinculat’.

Per a cada autoritat en el sistema IMI es defineix un únic coordinador validador. A més, per cada àmbit legislatiu (per cada directiva) es compta amb un únic coordinador d’accés i un o més coordinadors de les sol·licituds, a més de poder vincular altres autoritats o coordinadors com a simples observadors. Aquesta és una qüestió que difícilment s’arriba a presentar/entendre suficientment en la formació, i per això la tractem en el butlletí 2, que copiem aquí (si vol llegir aquesta informació il·lustrada amb captures de pantalla, vagi al <butlletí núm. 2>).
 
El “coordinador validador (responsable del registre i la gestió de dades)” és, almenys inicialment, qui ha creat l’autoritat dins el sistema per primera vegada. Només n’hi ha un per autoritat (no distingeix d’àmbits legislatius), i està capacitat per a canviar el nom oficial de l’autoritat, així com per a ‘reiniciar’ les contrasenyes dels usuaris administradors de les autoritats per a les quals és validador. És factible traslladar aquest rol a un altre coordinador si fos necessari. Es localitzen les seves dades en la pestanya ‘Autoritat’.
 
Addicionalment, per cada àmbit legislatiu (per cada directiva) es pot definir un únic coordinador d’accés i un o més coordinadors de les sol·licituds.
 
Un únic “coordinador d’accés (responsable de l’accés a l’àmbit legislatiu)”, almenys inicialment, és qui ha autoritzat l’accés de l’autoritat a un àmbit legislatiu concret. Diverses possibles autoritats competents o coordinadors vinculats, amb accés (simple monitorització) a un resum general de les sol·licituds cursades en aquest àmbit legislatiu. Es localitzen les dades del coordinador d’accés i de les autoritats vinculades per a cada directiva en la pestanya ‘Paràmetres’ -> ‘Informació general’ del corresponent àmbit legislatiu.

Un o més “coordinadors de les sol·licituds” (només en les autoritats competents, no en els diferents tipus de coordinador) són els que tenen capacitat d’intervenir en els processos d’escalat/supervisió. Es localitzen les dades de coordinadors de les sol·licituds per a cada directiva en la pestanya ‘Paràmetres’ -> ‘Sol·licitud d’informació’ del corresponent àmbit legislatiu.