Delegacións
- Delegacións
- Que é a Administración Xeral do Estado no Territorio?
- Normativa
- Delegacións do Goberno
- Delegación do Goberno na Comunidade Autónoma de Andalucía
- Delegado do Goberno
- Actualidade
- Proyectos, Campañas e Información
- Servicios y Directorio
- Subdelegación do Goberno en Sevilla
- Subdelegación do Goberno en Almería
- Subdelegación do Goberno en Cádiz
- Subdelegación do Goberno en Córdoba
- Subdelegación do Goberno en Huelva
- Subdelegación do Goberno en Xaén
- Subdelegación do Goberno en Málaga
- Subdelegación do Goberno en Granada
Renfe celebra el novè aniversari amb prop de 7,5 milions de viatgers anuals a l’AVE Barcelona-Saragossa-Madrid
20/02/2017
Entre el 20 de febrer de 2016 i el 19 de febrer de 2017, Renfe ha transportat 7.476.000 milions de viatgers als serveis AVE del corredor Figueres-Barcelona-Saragossa-Madrid. Aquesta xifra suposa un increment del 6,3% respecte al mateix període de l’any anterior i la incorporació de 443.000 nous clients.
Pel que fa a relacions, el punt a punt Barcelona-Madrid ha obtingut 3.877.426 clients amb un creixement del 4,7%. Al 2016, l’AVE va tancat amb una quota de mercat respecte l’avió d’un 62,3%, quota que en el darrer mes ha augmentat en 4 dècimes més fins al 62,7%
En aquest període, les estacions més utilitzades han estat Madrid-Puerta de Atocha, 5.893.000 viatgers; Barcelona Sants, amb 5.255.000, i Zaragoza Delicias, amb 1.913.000 viatgers.
Més de 50 milions de viatgers en nou anys
En els seus nou anys en funcionament, 52.379.000 clients han utilitzat els serveis AVE en el corredor Figueres-Barcelona-Saragossa-Madrid, en els 180.000 trens AVE que han donat servei en aquest període.
Valoració del servei i perfil del client
El perfil del client del corredor Barcelona-Madrid és d’una persona entre 35 i 44 anys (31%), que es desplaça per motius laborals (62,1%) o per motius d’oci i familiars (33,1%) i que viatja amb una freqüència mitjana de 13 viatges l’any.
Pel que fa a les tarifes, els viatgers opten majoritàriament per Anada i tornada 27,06% i preus promocionals 25,3%. Aquests preus permeten viatjar amb descomptes de fins el 73% sobre la tarifa general.
Finalment la valoració global del serveis en una escala de 0 a 10 és de 8.23 punts, i 8 de cada 10 clients recomanen viatjar en AVE en aquest corredor. Els aspectes més valorats són la puntualitat, la rapidesa, confort en el desplaçament i la ubicació de l’estació.