Política Territorial
- Política Territorial
- Autonòmica
- Estatuts d'Autonomia
- Traspassos de funcions i servicis
- Reials decrets de traspassos
- Normes de funcionament de la Comissions Mixtes de Transferències
- Informació general i estadístiques de traspassos: Traspassos aprovats i Plens de Comissions Mixtes de Transferències per Legislatures estatals
- Dades bàsiques sobre traspassos en la XV Legislatura estatal
- Dades bàsiques sobre traspassos en la XIV Legislatura estatal
- Dades bàsiques sobre traspassos en la XIII Legislatura estatal
- Dades bàsiques sobre traspassos en la XII Legislatura estatal
- Dades bàsiques sobre traspassos en la XI Legislatura estatal
- Dades bàsiques sobre traspassos en la X Legislatura estatal
- Dades bàsiques sobre traspassos en la IX Legislatura estatal
- Dades bàsiques sobre traspassos en la VIII Legislatura estatal
Informe AEPD 2013
INFORME DE L'AEPD: INFORMACIÓ A la COMISSIÓ DE LES EXCEPCIONS O LIMITACIONS Als DRETS D'INFORMACIÓ I D'ACCÉS, RECTIFICACIÓ I SUPRESSIÓ PREVISTS EN EL CAPÍTOL IV DEL REGLAMENTE IMI
L'article 20 del Reglament (UE) 1024/2012 relatiu a la cooperació administrativa a través del Sistema d'Informació del Mercat Interior (Reglamente IMI) estableix que els Estats membres informaran a la Comissió en cas que establisquen excepcions o limitacions dels drets previstos en el present capítol (Capítol IV: drets d'informació, accés, rectificació i supressió) en la seua legislació nacional de conformitat amb l'article 13 de la Directiva 95/46/CE.
L'article 13 de la Directiva 95/46/CE estableix el següent:
- Els Estats membres podran adoptar mesures legals per a limitar l'abast de les obligacions i els drets (entre ells els a dalt citats) quan tal limitació constituïsca una mesura necessària per a la salvaguarda de:
a) La seguretat de l'Estat;
b) La defensa;
c) La seguretat pública;
d) La prevenció, la recerca, la detecció i la repressió d'infraccions penals o de les infraccions de la deontologia en les professions reglamentades;
i) Un interès econòmic i financer important d'un Estat membre o de la Unió Europea, inclosos els assumptes monetaris, pressupostaris i fiscals
f) Una funció de control, d'inspecció o reglamentària relacionada, encara que solament siga ocasionalment, amb l'exercici d'autoritat pública en els casos al fet que fan referència les lletres c), d) i i);
g) La protecció de l'interessat o dels drets i llibertats d'altres persones. - Sense perjudici de les garanties legals apropiades, que exclouen, en particular, que les dades puguen ser utilitzats en relació amb mesures o decisions relatives a persones concretes, els Estats membres podran, en els casos en què manifestament no existisca cap risc d'atemptat contra la intimitat de l'interessat, limitar mitjançant una disposició legal els drets contemplats en l'article 12 (d'accés, rectificació i supressió o bloqueig) quan les dades es vagen a tractar exclusivament amb finalitats de recerca científica o es guarden en forma d'arxius de caràcter personal durant un període que no supere el temps necessari per a l'exclusiva finalitat de l'elaboració d'estadístiques.
EXCEPCIONS EN EL MARC DE LA LEGISLACIÓ ESPECÍFICA DE PROTECCIÓ DE DADES
La Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal (LOPD) ha traslladat parcialment les excepcions de l'article 13 de la Directiva 95/46/CE en els seus articles 23 i 24 (excepcions als drets d'accés, rectificació, cancel·lació i informació).
L'article 24 estableix que, quan afecte a la Defensa Nacional, a la seguretat pública o a la persecució d'infraccions penals, no serà aplicable als interessats als quals se sol·liciten dades personals el dret a ser prèviament informats de manera expressa, precís i inequívoc de:
a) De l'existència d'un fitxer o tractament de dades de caràcter personal, de la finalitat de la recollida d'aquests i dels destinataris de la informació.
b) Del caràcter obligatori o facultatiu de la seua resposta a les preguntes que els siguen plantejades.
c) De les conseqüències de l'obtenció de les dades o de la negativa a subministrar-los.
d) De la possibilitat d'exercitar els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició.
i) De la identitat i adreça del responsable del tractament o, si escau, del seu representant.
L'article 23.1 de la LOPD exceptua, en funció dels perills que pogueren derivar-se per a la defensa de l'Estat o la seguretat pública, la protecció dels drets i llibertats de tercers o les necessitats de les recerques que s'estiguen realitzant, els drets d'accés, rectificació i cancel·lació pels responsables de fitxers que continguen dades:
- Que resulten necessaris per a la prevenció d'un perill real per a la seguretat pública o per a la repressió d'infraccions penals (Forces i Cossos de la Seguretat de l'Estat)
- Dades d'ideologia, afiliació sindical, religió, creença, origen racial, salut i vida sexual quan la recollida i tractament es realitze per les Forces i Cossos de la Seguretat de l'Estat exclusivament per a les finalitats d'una recerca concreta
L'apartat 2 de l'article 23 contempla la possibilitat de denegar l'exercici dels citats drets pels responsables dels fitxers de la Hisenda Pública quan obstaculitze les actuacions administratives tendents a assegurar el compliment de les obligacions tributàries i, en tot cas, quan l'afectat estiga sent objecte d'activitats inspectores.
Les excepcions previstes en els articles 23 i 24 estan referides a fitxers de titularitat pública.
Així mateix, poden existir limitacions en altres regulacions sectorials entre les quals destaquen les previstes en la Llei 10/2010, de 28 d'abril, de prevenció del blanqueig de capitals i del finançament del terrorisme, que trasllada la normativa comunitària sobre aquesta matèria.