La Secretaria d’Estat de Turisme firma el Pla de Dinamització del Producte Turístic “Terra de Comtes i Abats”, a la comarca del Ripollès, per import de 3,9 milions d’euros

30/10/2008

El secretari d’Estat de Turisme, Joan Mesquida,  ha firmat avui un Conveni  de col•laboració per al desenvolupament del Pla de Dinamització del Producte Turístic denominat “Terra de Comtes i Abats”, entre el Ministeri d’Indústria, Turisme i Comerç, la Conselleria d’Innovació, Universitats i Empresa de la Generalitat de  Catalunya, i el Consorci Ripollès Desenvolupament, la Unió de Botiguers de Ripoll i la Unió de Botiguers de Sant Joan de les Abadesses.

Aquest projecte, que engloba  19 municipis, té un pressupost de 3,95 milions d’euros, que es finançaran a parts iguals per cada una de les Administracions, amb una aportació de 1.316.667 euros. La xifra d’inversió global es distribuirà en tres anualitats  durant la durada del  mateix.

Objectius del conveni:

• Millorar l’atractiu dels recursos turístics i el posicionament d’una oferta de turisme cultural del Ripollès, dins de la marca turística Catalunya
• Contribuir al desenvolupament del turisme rural
• Optimizar l’ús dels recursos turístics potencialment més atractius
• Buscar el consens institucional i territorial pel desenvolupament del turisme cultural de la comarca
     
“Terra de Comtes, viatge als orígens de Catalunya”

El Consorci Ripollès Desenvolupament es proposa potenciar iniciatives generadores de riquesa i ocupació en la seva vessant empresarial i turística de la Comarca del Ripollès, en la que hi ha molts recursos vinculats a la temàtica dels orígens catalans i un dels seus principals atractius: l’estació de Muntanya de Vall de Núria.

El Pla planteja una renovació integral de la imatge de la comarca com a destinació turístic, dins del concepte “Terra de Comtes, viatge  als orígens de Catalunya”, vinculat a la tradició històrica, la generació de nous atractius relacionats amb el patrimoni de temàtica medieval, la recuperació de recursos i entorns, l’estructuració dels recursos i la seva presentació, la qualitat mediambiental, una estratègia de comunicació ambiciosa i la recerca del consens per a la gestió integrada dels recursos. El Pla de Dinamització es vertebra entorn a cinc línies estratègiques: adequació dels recursos; creació d’una marca turística-cultural; creació d’una oferta de productes turístics culturals dirigida a usuaris de turisme rural; creació d’un instrumento eficaç i eficient per la gestió creativa del patrimoni cultural i creació d’un òrgan de coordinació de polítiques locals de desenvolupament turístic.

Entre les actuacions proposades al Pla, cal mencionar:

• Al Monestir de Ripoll, es construirà un centre d’interpretació a la capella de la Congregació: comptarà amb una guia interactiva a través d’ordinadors, amb la qual conèixer de forma multimèdia detalls sobre la Portada i el Panteó de Ripoll.
• Al conjunt monumental del Castell de Mataplana: construcció d’un centre de visitants e interpretació, amb àmbits temàtics.
• Al Palau de la Abadia, a Sant Joan de les Abadesses: construcció de l’àrea de recepció d’informació. Incorporació d’un àudiovisual sobre el mite del Comte Arnau.
• Un ampli pla de senyalització.