Cinema, videojocs, espectacles i llibres, principals preferències dels usuaris del Bo Cultural Jove

Cinema, videojocs, espectacles i llibres, principals preferències dels usuaris del Bo Cultural Jove

03/01/2023

Cinema, videojocs, espectacles i llibres, principals preferències dels usuaris del Bo Cultural Jove

  • Entre l'1 i el 18 de desembre s'han realitzat 55.577 operacions vàlides per un valor de gairebé 2 milions d'euros.
  • 3.114 espais, entitats, comerços culturals i punts de venda repartits per tot el territori formen part del programa
  • El Ministeri de Cultura i Esport ja treballa en el Reial decret que reguli l'engegada del Bo Cultural Jove 2023

03-gener-2023.- Des que el passat 31 d'octubre conclogués el termini de sol·licitud del Bo Cultural Jove, s'han realitzat un total de 99.371 operacions en els establiments adherits a Espanya (a 18 de desembre de 2022), la qual cosa suposa una inversió total de 3.626.943,51 euros en el sector cultural. Desembre ha resultat, sens dubte, el mes en el qual s'ha registrat un major nombre d'operacions: de l'1 al 18 de desembre es van realitzar 55.577 compres o adquisicions amb el Bo Cultural Jove per un valor de gairebé dos milions d'euros.


Des de la seva engegada, el Ministeri de Cultura i Esport està recollint i analitzant les dades d'ús del Bo Cultural Jove, que permetran conèixer hàbits i interessos culturals de la joventut a Espanya. Fins al moment, les compres en comerços especialitzats s'han distribuït, principalment, entre cinema, videojocs, espectacles i llibres. A 18 de desembre, es comptabilitzaven 2.115 empreses adherides (algunes amb múltiples establiments al territori espanyol). Això es tradueix en 3.114 punts de venda disponibles (consulta aquí el mapa geogràfic), a les quals se sumen altres 743 sol·licituds actualment en tramitació. El termini d'adhesió d'empreses roman obert.


A partir de la concessió de l'ajuda, els joves disposen d'un any per utilitzar els 400 euros en productes o serveis culturals. El Bo Cultural Jove funciona amb una targeta de prepagament que emet Correus i que el beneficiari pot tenir de forma virtual en el seu mòbil o rebre de forma física al seu domicili.


Amb aquesta targeta pot gaudir d'experiències i productes culturals, que es divideixen en tres trams per afavorir la diversificació de la inversió, amb la següent distribució:

  • 100 euros per a productes físics, per exemple, llibres, premsa o discos.
  • 100 euros per a productes digitals, com a premsa digital, podcast o videojocs en línia.
  • 200 euros per a arts escèniques: teatre, òpera, cinema, dansa o museus.

 

L'objectiu del Ministeri de Cultura i Esport amb aquesta iniciativa pionera té un doble sentit: d'una banda, mostra l'interès d'un ampli espectre de la població jove espanyola per la cultura, que aquesta iniciativa ajuda a fidelitzar com a públic i consumidor cultural amb vista al futur; i, d'altra banda, ofereix un suport addicional al sector cultural per recuperar-se de la crisi, amb una inversió superior als 112 milions d'euros.


Bono Cultural Jove 2023
El Bo Cultural Jove es consolida als Pressupostos Generals de l'Estat 2023 amb una partida consignada de 210 milions d'euros. El Ministeri de Cultura i Esport ja està treballant en la segona convocatòria de la iniciativa,
en concret, preparant el Reial decret que regularà la seva engegada. Es tindrà en compte, per a això, l'experiència de la primera edició i les millores incorporades per a l'optimització del sistema de sol·licitud i tramitació.