Foment adjudica per més de 4 milions d'euros el manteniment d'instal•lacions en el tram Puigverd de Lleida-Barcelona durant el bienni 2009- 2010

29/04/2009

Línia d'Alta Velocitat Madrid-Barcelona-frontera francesa


  • Aquestes actuacions augmentaran els estàndards de qualitat, seguretat i fiabilitat, garantint l'eficàcia i prestacions del servei
  • Els treballs se centraran en les instal·lacions de telecomunicacions, infraestructura d'operadors i el telecomandament d'energia

El Ministeri de Foment, a través de l'entitat pública empresarial Adif, ha licitat el contracte de manteniment de les instal·lacions de telecomunicacions ferroviàries, infraestructura d'operadors i telecomandament d'energia en el tram Puigverd de Lleida-Barcelona de la Línia d'Alta Velocitat Madrid-Barcelona-frontera francesa, durant el període 2009-2010.

Els treballs, el pressupost d'adjudicació dels quals puja a 4.066.387,1 euros, comprenen el manteniment de xarxes de fibra òptica, veu, dades, sistemes d'alimentació dels dispositius, equips de videovigilància i control d'accessos, infraestructures de torres, instal·lacions d'estructures interiors en túnels, infraestructura per a operadors de GSM, i el telecomandament d'energia (control remot del sistema de subministrament d'energia elèctrica) en els 168 quilòmetres de via doble que componen aquest tram.

L'objectiu d'aquest contracte, que ha estat adjudicat a l'empresa Nokia Siemens Networks, és mantenir les instal·lacions d'acord amb uns criteris prescrits, per reduir la probabilitat de decisió o la degradació de funcionament d'un element, i per realitzar manteniment correctiu després d'una incidència, amb la finalitat que l'element afectat recuperi les seves funcions.

Amb aquestes actuacions, es pretén assegurar en tot moment el normal funcionament de l'explotació de les instal·lacions, augmentant els estàndards de qualitat, seguretat i fiabilitat, garantint l'eficàcia i prestacions del servei.

La construcció de la Línia d'Alta Velocitat Madrid-Barcelona frontera francesa està cofinançada pel Fons de Cohesió de la Unió Europea, encaminat a afavorir el desenvolupament i la vertebració territorial a través del ferrocarril, i que contribueix a reduir les disparitats socials i econòmiques entre els ciutadans de la Unió. També es cofinança amb ajudes financeres a projectes d'interès comú en l'àmbit de les Xarxes Transeuropees d'Infraestructures del Transport Terrestre (RTE-T).