La SET dóna suport al disseny d'un pla estratègic de turisme per a Barcelona

07/04/2009

  • Turisme de Barcelona analitzarà al llarg d'aquest any les claus de la Ciutat Comtal com destí per a la seva futura estratègia turística.

El Secretari d'Estat de Turisme, Joan Mesquida, ha subscrit a Barcelona un Conveni de Col·laboració amb el Director General del Consorci de Turisme de Barcelona, Pere Durán, i el tinent d'alcalde de Promoció Econòmica, Jordi W. Carns, per a la realització d'un estudi d'alta investigació de mercats.

Aquest estudi comptarà amb una dotació econòmica de 200.000 euros a càrrec del pressupost de la Secretaria d'Estat de Turisme per a l'elaboració del pla estratègic de turisme a la ciutat de Barcelona.

Les àrees que s'investigaran per definir el pla són:

  • Posicionament internacional de Barcelona en els mercats emissors.
  • Benchmarking i bones pràctiques.
  • Estudi sobre les tendències del turisme urbà i la seva vinculació a Barcelona.
  • Quantificació del nombre de visitants a la ciutat.
  • Posicionament d'aquest destí a Internet.

Barcelona és un dels principals reclams turístics d'Espanya i, en pocs anys, s'ha convertit en el principal destí per als turistes estrangers a Catalunya, rebent més de la meitat dels turistes que arriben a la Comunitat Autònoma (més de 7 milions dels 14,3 milions de turistes estrangers que rep Catalunya).

Per la seva importància, la Secretaria d'Estat va subscriure un acord amb Turisme de Barcelona en 2008 per a la realització d'accions conjuntes de promoció internacional de la Ciutat Comtal com a destí turístic de compres, gastronomia i reunions per als mercats europeus de proximitat –Alemanya, França, Itàlia i Regne Unit-, així com els emergents d'Àsia –Xina i Corea-. El pressupost total de la campanya va ascendir a 800.000 euros cofinançats al 50% entre les dues parts. En aquest moment, s'està negociant el contingut d'un nou acord per desenvolupar una campanya conjunta de publicitat al llarg d'aquest any.

Al costat de l'impuls dels programes recollits en el Pla de Turisme Horitzó 2020 i tenint en compte l'actual conjuntura econòmica, aquest acord és un exemple de la necessitat d'un treball conjunt i responsable que uneixi esforços per mantenir i reforçar la posició de lideratge en el sector del nostre país.