Inici > Delegacions > Delegacions del Govern > Delegació del Govern a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears > Actualitat > Notes de premsa > Notas > 2019 > Octubre > Delegació de Govern i la Prefectura Superior de la Policia Nacional posen en marxa un pla per descongestionar el servei de cites prèvies d'Estrangeria
Delegacions
- Delegacions
- Què és l'Administració General de l'Estat al Territori?
- Normativa
- Delegacions del Govern
- Delegació del Govern a la Comunitat Autònoma d’Andalusia
- Delegat del Govern
- Actualitat
- Proyectos, Campañas e Información
- Servicios y Directorio
- Subdelegació del Govern a Sevilla
- Subdelegació del Govern a Almeria
- Subdelegació del Govern a Cadis
- Subdelegació del Govern a Còrdova
- Subdelegació del Govern a Huelva
- Subdelegació del Govern a Jaén
- Subdelegació del Govern a Màlaga
- Subdelegació del Govern a Granada
Delegació de Govern i la Prefectura Superior de la Policia Nacional posen en marxa un pla per descongestionar el servei de cites prèvies d'Estrangeria
21/10/2019
- Es dotarà de més efectius a l'Oficina única d'Estrangeria de la Policia Nacional per poder atendre a un major nombre de persones.
- Es limitarà a una el nombre de cites que es poden sol·licitar per persona per racionalitzar el servei de cites prèvies i minimitzar l'absentisme, que actualment se situa entorn del 25%.
Palma, 21 d'octubre de 2019. Les responsables de les oficines d'Estrangeria de la Delegació del Govern, Deborah Álvarez, i de la Policia Nacional, Esther Ribas, s'han reunit avui amb el delegat en funcions Ramon Morey, la directora de l'àrea de Treball i Immigració, María Alarcos, el cap superior de Policia Nacional a Balears, Gonzalo Espino, el cap de la Brigada d'Estrangeria d'aquest cos armat, Rafael Cladera, i el secretari general de la Prefectura Superior, José Vicente Fernández, per tractar el col·lapse que sofreix el servei de cites prèvies a l'illa de Mallorca. Han acordat una sèrie de mesures a partir de les quals es podrà atendre a un major nombre de persones i minimitzar el percentatge de cites que queden sense cobrir perquè els interessats no es presenten i no les cancel·len.
Pel que fa a l'Oficina única d'Estrangeria de la Policia Nacional
- Es dotarà de més personal perquè hi hagi més efectius atenent als interessats. D'aquesta manera, es podran habilitar un major nombre de cites prèvies i atendre a més persones, un fet que reduirà dràsticament la llista d'espera. Entre aquest increment de personal, hi ha 3 noves incorporacions que es dedicaran a atendre als ciutadans del Regne Unit per regularitzar la seva situació després de l'entrada en vigor del BREXIT.
- Es limitarà a una el nombre de cites que pot sol·licitar una persona a través de la IP del seu ordinador, de l'email o del telèfon. Amb aquesta mesura, s'evitarà que els interessats puguin bloquejar més d'una cita i, per tant, es minimitzarà el percentatge de cites que es queden sense cobrir perquè les persones no es presenten. Actualment, el 25% de les cites es perden per culpa d'aquest absentisme.
L'Oficina única d'Estrangeria de la Policia Nacional ha habilitat 3000 cites prèvies el mes d'octubre i informa entre 1000 i 1500 persones al dia del procediment que han de seguir per obtenir la documentació que necessitin. Entre els tràmits que duen a terme, està l'expedició del Certificat de Registre de Resident en la Unió Europea, l'expedició del Certificat del Nombre d'Identificació d'Estranger (NIE), la Targeta d'identitat d'estranger, el certificat de residència i no residència i el certificat de concordança (NIE-DNI).
Pel que fa a l'Oficina d'Estrangeria de la Delegació del Govern
- Ja s'han incorporat 4 persones a l'oficina de Palma, 1 a la d'Eivissa i una altra a l'Adreça Insular de Menorca per atendre als ciutadans del Regne Unit per regularitzar la seva situació després de l'entrada en vigor del BREXIT.
- Les responsables d'aquesta oficina van signar un protocol amb els Col·legis Oficials d'Advocats, Gestors i Graduats Socials. Gràcies a aquesta iniciativa pionera que s'ha exportat a altres comunitats autònomes, aquests col·legis professionals accedeixen a un sistema alternatiu a la cita prèvia. D'aquesta manera, solament en el mes de setembre, s'han tramitat un centenar d'expedients. És a dir, un centenar de cites prèvies que s'alliberen per a la resta de persones.
- D'altra banda, el Ministeri de Política Territorial i Funció Pública està habilitant la plataforma en línia Mercurio, a través de la qual els interessats podran fer les tramitacions d'Estrangeria de manera telemàtica, sense necessitat que siguin presencials. De moment, ja es poden tramitar, entre d'altres, les renovacions d'autorització de residència temporal i s'està treballant per ampliar els serveis d'aquesta plataforma. A més, cal recordar que els tràmits que no requereixen la personació de l'interessat es poden fer en les oficines de registre.
De manera presencial, l'Oficina d'Estrangeria de la Delegació del Govern, tramita, entre d'altres, per a ciutadans de la Unió Europea, la sol·licitud de targeta de residència de familiar, i, per als extracomunitaris, les autoritzacions i renovacions de residència temporal, reagrupacions familiars, expulsions i devolucions.
Pròximament, se celebrarà una reunió amb la Cònsol degana del cos consular a Balears, Nezha Attahar, per comunicar-li aquestes mesures.