Més de 2,6 milions de barcelonins ja poden fer tràmits telemàtics en la Tresoreria General de la Seguretat Social gràcies al nou portal ‘Import@ss’

Més de 2,6 milions de barcelonins ja poden fer tràmits telemàtics en la Tresoreria General de la Seguretat Social gràcies al nou portal ‘Import@ss’

06/05/2021

  • El subdelegat del Govern a Barcelona, Carlos Prieto, destaca la “importància de la digitalització de l'AGE per posar a la ciutadania al centre”
  • La TGSS llança un portal que facilita fins a 40 tràmits, com l'alta i la baixa de treballadors de la llar i la descàrrega de la vida laboral
  • ‘Import@ss' és accessible a través de tots els dispositius, com a telèfons mòbils, @tableta i ordinadors

Barcelona, 6 de maig.- El subdelegat del Govern a Barcelona, Carlos Prieto, i el director provincial de la Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS), Andrés Ruano, han presentat aquest dijous el nou portal ‘Import@ss', que posa a les persones al centre del sistema i obre la porta a fer gestions directament des de qualsevol dispositiu mòbil. El nou portal permet fer fins a 40 tràmits en la TGSS, com conèixer el nombre de seguretat social, saber els anys cotitzats, descarregar l'informe de vida laboral, i realitzar l'alta i la baixa de treballadors de la llar, entre uns altres. Actualment ja poden accedir a ‘Import@ss' totes les persones donades de alta en la TGSS, que actualment són més de 2,6 milions de ciutadans i ciutadanes de la província de Barcelona. També podran fer-ho aquelles persones que treballin en un futur, o que vulguin donar de alta a un empleat de llar o iniciar l'activitat per compte propi.

Carlos Prieto ha destacat la “importància de la digitalització de l'Administració General de l'Estat per posar a la ciutadania al centre”, recordant que en els últims mesos s'han accelerat els avanços en aquest àmbit. De fet, el nou portal és un exponent dels objectius de modernització i digitalització assumits per l'Administració General de l'Estat, i un pas de gegant en l'aposta per la inversió en la capacitació digital dels treballadors: “Consultar la vida laboral  o realitzar pagaments pendents és cada vegada més ràpid i còmode, i es pot fer a qualsevol hora i des de qualsevol lloc, com el metro, el bar o el sofà de casa”. La Seguretat Social ha estat històricament una administració pionera quan innovació i ara posa al ciutadà al centre per respondre a les seves necessitats, ha detallat Carlos Prieto, que ha recordat que aquest procés també s'ha accelerat per la pandèmia. Va ser precisament arran de la pandèmia que es va llançar l'assistent virtual *ISSA, amb el qual s'han aconseguit 30 milions d'interaccions, i el canal d'atenció en Twitter @*incluinfo, amb 1 milió d'impressions i 1.500 consultes al mig any. Així mateix, el simulador de l'Ingrés Mínim va arribar a 20.000 consultes per minut en el seu llançament i ha realitzat gairebé 8,8 milions de simulacions des de l'1 de juliol.

Dissenyat per a les necessitats dels usuaris

‘Import@ss' és un portal de fàcil accés per a tots els usuaris, independentment de la situació laboral en què es trobin, en el qual es pot obtenir informació, consultar situacions concretes i dades, i realitzar tràmits en un entorn digital adaptat completament a totes les plataformes i dispositius mòbils. I s'ha dissenyat amb un treball multidisciplinari, tenint en compte el comportament i necessitats dels usuaris. L'accés és senzill perquè pot accedir-se a través de diverses vies: SMS, Cl@ve o certificat digital.

El nou portal suposa un canvi radical en la forma de relació amb el ciutadà, des del llenguatge administratiu fins al disseny dels serveis perquè aquests siguin més àgils i senzills.

Contingut i organització del portal

La nova web s'ha organitzat distingint dues parts: una pàgina principal o d'accés públic, i un àrea personal. A l'àrea pública està tota la informació necessària per realitzar qualsevol tràmit o gestió, en un llenguatge pròxim i comprensible per qualsevol ciutadà. S'organitza en quatre grans categories: vida laboral i informes; altes, baixes i modificacions; consulta de pagaments i deutes, i modificacions.

Per tant, en accedir a l'àrea pública es podrà consultar un informe de vida laboral, el nombre de la Seguretat Social, gestionar un alta en el Règim d'Autònoms i donar de alta a un empleat de la llar, o obtenir un document que acrediti que estàs al corrent en el pagament dels deutes amb la Seguretat Social.

A l'àrea personal, una vegada que s'accedeix amb els mitjans d'acreditació habilitats (via SMS, Cl@ve o certificat digital), el ciutadà visualitza de forma immediata totes les seves dades, situacions laborals actuals, vida laboral en la Seguretat Social i situacions específiques tant si és un treballador com un ocupador de llar.

Atenció especial als treballadors i ocupadors de la llar

A causa de les característiques especials en l'àmbit de la Seguretat Social de les persones que treballen o empren en l'àmbit de la llar familiar, en el disseny d'Import@ss' ‘s'ha tingut molt en compte el seu llenguatge, la formulació de les preguntes i els missatges.

A més, s'ha inclòs un simulador que calcula la quota mensual que es pagaria en donar de alta a un treballador de la llar, solament indicant qui realitzarà l'alta, les dades de la jornada i el salari mensual més les pagues extres, si n'hi ha.

En els propers mesos s'espera que el portal creixi i ofereixi serveis concrets a determinats col·lectius, com els autònoms.

La presentación pública del portal ‘integr@ss’ puede recuperarse a través del canal de Youtube de la Delegación del Gobierno en Cataluña.