Enric Millo anuncia que "s’ha completat el sistema de comunicacions d’emergència RESCAT a l’estació d’alta velocitat de Girona"

Enric Millo anuncia que "s’ha completat el sistema de comunicacions d’emergència RESCAT a l’estació d’alta velocitat de Girona"

21/02/2018

El delegat del Govern a Catalunya, Enric Millo, ha visitat aquest matí les obres de millora de l’estació del tren convencional de Girona que Adif ja ha finalitzat, així com les obres d’urbanització de la llosa de la zona de l’estació d’alta velocitat.

El delegat del Govern ha explicat que la seva visita avui a Girona “és per conèixer de primera mà les obres de millora realitzades a les andanes de l’estació del tren convencional i quin és l’estat d’execució de les obres en curs a la zona de llosa”. En aquest sentit,  ha afegit que “he volgut fer aquesta visita i comprovar personalment que tot evoluciona de manera correcta perquè el compromís del Govern d’Espanya amb aquestes obres i la seva finalització és ferm, malgrat algunes persones hagin intentat posar-ho en dubte dient, de manera interessada i faltant a la veritat, que jo amenaçava amb aturar-les”.

Durant la seva visita, el delegat del Govern ha explicat que “Adif Alta Velocitat està duent a terme diferents actuacions de millora i integració de la infraestructura de la línia d’Alta Velocitat a l’àmbit urbà de la ciutat centrades en mesures de protecció civil i seguretat i treballs de urbanització”, i en aquest sentit ha anunciat que “ja s’ha completat el sistema de comunicacions d’emergència RESCAT; des del passat 12 de gener aquestes instal·lacions compten amb el vistiplau de la Generalitat de Catalunya, i s’han posat en servei de forma coordinada amb Bombers de la Generalitat i Protecció Civil”.

En relació a les mesures de protecció civil i seguretat con l’anunciada, Millo ha explicat també que “al costat de les sortides d’emergències i les boques del túnel, s’han instal·lat tots els hidrants i columnes seques requerides pels Bombers de la Generalitat, per assegurar les mesures d’extinció d’incendis, i que s’està col·locant una nova línia elèctrica de 750V dins del túnel per assegurar el subministrament elèctric a aquesta instal·lació”. Seguidament i sobre  les sortides d’emergència de l’estació, 10 en total, ha afegit que “a banda dels sistemes de pressurització, s’han completat les altres instal·lacions que estaven pendents com el sistemes d’anti-intrusió, control d’accessos mitjançant càmeres, sistema d’il·luminació habitual i d’emergència, senyalització d’emergència i comportes basculants enrasades amb el nivell del carrer”.

OBRES D’URBANITZACIÓ DE LA LLOSA

Pel que fa a les obres d’urbanització de la llosa, Enric Millo ha anunciat que “està previst que les obres d’urbanització de la part sud estiguin finalitzades i puguin ser obertes al públic abans de finalitzar el mes de març, just abans de Setmana Santa”.

En aquesta línia i sobre aquestes obres d’urbanització i d’adequació de l’estació de Girona, que tenen un pressupost de 1.690.284,96 euros, Enric Millo ha explicat que “actualment estem acabant les obres del nou parc sobre la llosa de la coberta de l’estació d’alta velocitat”.

Així mateix, el delegat del Govern ha especificat que “la zona urbanitzada inclou una zona enjardinada amb parterres de gespa, plantes arbustives i arbrat, s’han col·locat fonts i un espai de jocs infantils, i tot el mobiliari urbà utilitzat, així com el paviment i els elements d’il·luminació d’aquesta zona han estat escollits d’acord amb les indicacions del propi Ajuntament”.

“Les obres han inclòs la demolició del finger que connectava el vestíbul de l’estació del tren convencional amb el d’alta velocitat, fet que ha comportat una major continuïtat del parc i l’obertura del nou accés a l’estació des del barri de Sant Narcís”, ha continuat afegint també que “en el marc d’aquesta actuació s’ha construït una nova rotonda d’accés a l’estació amb parada de taxis i aparcament per a motocicletes”.

Tanmateix, el delegat del Govern ha posat de manifest que “ara quedarà pendent  l’obra la construcció i col·locació de la marquesina, que depèn única i exclusivament de l’Ajuntament, tal i com es va acordar després de la demolició del finger”. “Lamentem que es retardi aquesta obra degut a què l’adjudicació feta ha resultat fallida però com nosaltres sí que entenem que aquestes coses poden passar i que no són imputables a l’administració adjudicadora, el que desitgem i esperem és que l’Ajuntament pugui resoldre quant abans aquesta situació”, ha afegit.

OBRES ACABADES A L’ESTACIÓ DE TREN CONVENCIONAL

En relació a les obres de l’estació de tren convencional, el delegat del Govern ha explicat que “Adif ha finalitzat les obres de millora de les andanes d’ample convencional, que han tingut un pressupost de 693.354 euros i que tenen com a objectiu incrementar l’accessibilitat de les instal·lacions per als usuaris del tren convencional a la ciutat de Girona”.

“Aquesta actuació ha consistit en l’elevació de l’altura de les dues andanes del tren convencional a 68cm sobre el nivell de la via en una longitud útil de 200m,  fet que permet garantir un accés més segur i còmode als diferents tipus de trens que tenen parada comercial en aquesta estació”, ha explicat Enric Millo.

Finalment, tal i com ha assenyalat el delegat del Govern a Catalunya, “de forma paral·lela també s’han adequat els accessos existents a la nova altura, s’han col·locat a la vora de les andanes una banda groga i una franja de seguretat, s’ha instal·lat un nou paviment continu de formigó polit, i s’han creat encaminaments per a persones amb discapacitat visual mitjançant superfícies de textura particular fàcilment reconeixible al tacte, conegudes com a superfícies ‘podotàctils’”.