Trànsit destina a les Illes Balears tres dels 39 drons que vigilaran les carreteres espanyoles aquest estiu

Trànsit destina a les Illes Balears tres dels 39 drons que vigilaran les carreteres espanyoles aquest estiu

29/07/2021

Trànsit destina a les Illes Balears tres dels 39 drons que vigilaran les carreteres espanyoles aquest estiu

L’operatiu s’adreça, principalment, a la detecció de les conductes temeràries a l’hora de conduir i a prevenir els accidents en els trams d’alt risc i a les carreteres amb més presència d’usuaris vulnerables


La Direcció General de Trànsit (DGT) ha destinat a les Illes Balears tres dels 39 drons que vigilaran les carreteres espanyoles aquest estiu. La Directora Provincial de la DGT, Francisca Ramis, el Cap de la Unitat de Mitjans Aeris, Rubén Miguel López, i el Capità de l’Agrupació de Trànsit de la Guàrdia Civil, Félix Peleteiro, han presentat avui aquests dispositius, que s’empren per detectar conductes temeràries entre els conductors i prevenir els accidents en trams d’alt risc i a les carreteres per on circulen més usuaris vulnerables, especialment ciclistes, motociclistes i vianants.

La DGT, que compta amb l’acreditació corresponent de l’Agència Estatal de Seguretat Aèria per operar aquest tipus d’aeronaus, ha format 35 persones en el pilotatge dels aparells i a d’altres 60 en el maneig de les càmeres que duen incorporades. Tots els dispositius funcionen a una altura de 120 metres i les seves hèlixs els permeten arribar a una velocitat de 80 km/h. Els drons poden suportar temperatures d’entre 20 i 45 graus i disposen d’una autonomia de fins a 40 minuts, després dels quals s’ha de canviar la bateria.

Pioners en l’ús per a infraccions de trànsit

Des de 2018, en què es va iniciar l’activitat de vigilància del trànsit amb drons, la DGT ha acumulat 500 hores de vol amb aquests sistemes a tot el país, ha fet seguiment de més de 55.000 vehicles i ha detectat més de 600 infraccions. Aquest s’ha convertit en un dels mitjans més efectius per detectar l’ús de telèfons mòbil mentre es condueix –que representa el 12,5% de les infraccions detectades per aquesta via-, de l’ús incorrecte del cinturó de seguretat i dels sistemes de retenció infantil, i d’avançament a ciclistes sense respectar la distància mínima de seguretat.