Delegacions
- Delegacions
- Què és l'Administració General de l'Estat al Territori?
- Normativa
- Delegacions del Govern
- Delegació del Govern a la Comunitat Autònoma d’Andalusia
- Delegat del Govern
- Actualitat
- Proyectos, Campañas e Información
- Servicios y Directorio
- Subdelegació del Govern a Sevilla
- Subdelegació del Govern a Almeria
- Subdelegació del Govern a Cadis
- Subdelegació del Govern a Còrdova
- Subdelegació del Govern a Huelva
- Subdelegació del Govern a Jaén
- Subdelegació del Govern a Màlaga
- Subdelegació del Govern a Granada
Balears rebrà prop de 4 milions d'euros per subvencionar projectes de digitalització d'entitats locals amb fons europeus
09/06/2023
Balears rebrà prop de 4 milions d'euros per subvencionar projectes de digitalització d'entitats locals amb fons europeus
Les entitats locals beneficiàries a totes les comunitats autònomes rebran una inversió de 149 milions d'euros per finançar projectes de digitalització i modernització de les administracions locals i els seus serveis.
El Govern d’Espanya, a través del Ministeri de Política Territorial, ha resolt la concessió de 3.867.491 euros per subvencionar projectes de digitalització d’entitats locals de les Illes Balears, que corresponen a la convocatòria de 2022 i estan finançats pel Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, amb fons NextGenerationEU. Entre les institucions beneficiàries a l'arxipèlag figuren els consells insulars de Mallorca, Menorca i Formentera. També rebran ajudes els ajuntaments de Sant Josep de sa Talaia, Inca, Sant Antoni de Portmany, Maó, Marratxí, Manacor, Santa Eulària des Riu i Llucmajor.
En total, les entitats locals beneficiàries en totes les comunitats autònomes percebran una inversió de 149 milions d'euros per finançar la posada en marxa i el desenvolupament de projectes de digitalització i modernització de les administracions locals i els seus serveis.
Aquesta convocatòria, per a municipis amb una població d’entre 20.000 i 50.000 habitants, diputacions forals i provincials, capítols, consells insulars, Ceuta i Melilla i comunitats autònomes uniprovincials, va obrir el seu termini de sol·licituds el mes d'agost passat. Els projectes de digitalització estan dirigits a acostar l'Administració local als ciutadans i facilitar els tràmits amb propostes innovadores que millorin la prestació dels serveis públics.
Criteris d'assignació consensuats amb les entitats locals
Els criteris d'assignació de les ajudes es van consensuar amb les entitats locals, a través de la Comissió Nacional d'Administració Local (CNAL) i de la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP). Un total de 265 ajuntaments de tot Espanya, amb població d’entre 20.000 i 50.000 habitants, estaven cridats a presentar els seus projectes en aquesta convocatòria, així com 60 diputacions provincials, capítols, consells insulars, ciutats autònomes de Ceuta i Melilla o comunitats autònomes uniprovincials.
La convocatòria que avui es resol és la segona impulsada des del Ministeri de Política Territorial.
La convocatòria de 2021, amb una dotació de 92,7 milions d'euros, es va destinar a ajuntaments amb més de 50.000 habitants per els seus projectes de digitalització. El 2023 està prevista una tercera edició per completar el pressupost que el Pla de Recuperació destina a la modernització i digitalització de les entitats locals.
Digitalització i modernització de les entitats locals
Entre les prioritats de les subvencions presentades per a la modernització i digitalització de les entitats locals figuren la millora de l'accessibilitat dels serveis públics digitals a ciutadans i empreses; reducció de la bretxa digital; millora de l'eficiència i eficàcia dels empleats públics; reutilització dels serveis i solucions digitals construïdes i la utilització activa de les tecnologies emergents en el desplegament de nous serveis digitals (chatbots, automatització i robotizació, plataformes, etc.)