Catalunya s'adhereix a la nova convocatòria d'ajudes per a la creació d'Aules Mentor

Catalunya s'adhereix a la nova convocatòria d'ajudes per a la creació d'Aules Mentor<br/>

29/10/2021

Catalunya s'adhereix a la nova convocatòria d'ajudes per a la creació d'Aules Mentor

  • Des de 2020 s'ha triplicat el nombre d'aquestes aules de formació oberta i flexible i l'objectiu és arribar a 3.000 municipis de tot el país, especialment a aquells de menys de 5.000 habitants
  • Catalunya explica ja amb 32 Aules Mentor
  • Les ajudes, que ascendeixen a 1,3 milions d'euros, es poden sol·licitar des d'avui a la web del Ministeri
  • Teresa Cunillera, delegada del Govern a Catalunya destaca: “el compromís del Govern amb el repte demogràfic i el foment d'igualtats entre els territoris”

Barcelona, 29 d'octubre de 2021. El Ministeri d'Educació i Formació Professional (MEFP) obre una nova convocatòria, dotada amb 1,3 milions d'euros, per a l'obertura d'Aules Mentor, un sistema de formació oberta i lliure a través d'Internet para persones adultes dirigit especialment a localitats petites i afectades per processos de despoblació. L'objectiu del Ministeri, a través del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, és crear Aules Mentor en 3.000 municipis del país, especialment en aquells amb menys de 5.000 habitants.

Catalunya és una de les comunitats autònomes que se sumarà a aquesta convocatòria. Actualment, en aquesta comunitat autònoma, hi ha en funcionament 32 Aules Mentor.

La delegada del Govern a Catalunya, Teresa Cunillera, ha volgut destacar “el compromís del Govern amb el repte demogràfic i el foment d'igualtats entre els territoris”.

A través d'aquestes ajudes, que es poden sol·licitar a partir d'avui a la web del MEFP, les entitats locals poden reforçar el seu equipament educatiu i incrementar, a través del Programa Mentor, les oportunitats de formació contínua de la seva població.

La participació en aquest programa és d'especial interès per a aquelles localitats afectades per processos de despoblació, dificultats de la seva població per accedir a ofertes formatives presencials o que desitgen millorar l'ocupabilitat de la seva població i activar el desenvolupament local.

Des de 2020, el MEFP ha convocat tres rondes d'ajudes per a la creació d'Aules Mentor que han permès l'activació de 394 noves aules, triplicant així el nombre de municipis que participen en aquesta xarxa d'aules. La convocatòria actual compta amb una inversió d'1,3 milions d'euros procedents del Pla de Recuperació i servirà per subvencionar l'obertura de fins a 327 noves aules, que s'uniran a les 886 ja existents en tot el país.

Aquesta xarxa d'aules, que es distribueix per tot el territori espanyol, es divideix en aules situades en Centres d'Educació de Persones Adultes (359), que depenen de les Conselleries d'Educació de les comunitats autònomes, i aules depenents d'entitats locals (527), que es financen a través de convocatòries d'ajudes del Ministeri. D'elles, 177 estaran previsiblement en funcionament a la fi d'any.

L'objectiu del Ministeri, dins del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, és que aquestes aules arribin en els propers anys a 3.000 municipis del país, amb especial interès en aquells de menys de 5.000 habitants i pertanyents a l'Espanya rural. Per a això, es va a destinar un total de 9 milions d'euros.

Les Aules Mentor permeten gestionar i oferir una formació no reglada estructurada en itineraris formatius acreditables, que desenvolupen les competències tant personals com a professionals i, particularment, la competència digital per a un ús segur/segur i crític de tecnologies digitals en la vida social, en el treball i per a la participació en la societat. D'aquesta manera, es fomenta la formació, el creixement econòmic i social, i l'ocupabilitat en persones adultes majors de 18 anys.

A través d'aquestes aules, els ciutadans poden accedir a un ampli conjunt de cursos dissenyats prenent com a referència el Catàleg Nacional de Qualificacions i, per tant, amb una estreta vinculació amb la Formació Professional.

NOTA_DE_PREMSA_AULA.pdf0